اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

بایدهای بعد از به سرقت رفتن گوشی هوشمند

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که میگوید جلوی ضرر را از هرجا که بگیری منفعت حاصل میشود و یعنی در پرخسارت ترین کارها و اتفاقاتی که برایمان می افتد اگر آگاه باشیم و به موقع عمل کنیم میتوانیم سودی را نصیب خود کنیم و این سودهمان از بین بردن ضررهای احتمالی است  در این دوره ی اقتصادی یک از ضررهایی که هر روز همگی ما را تهدید میکند و هر روز هم احتمال این خطر و ضرر بیشتر میشود به سرقت رفتن گوشی های هوشمندمان است که با توجه به قیمت بالای ای گوشی ها و وضعیت بد اقتصادی مردم این اتفاق یک ضرر بزرگ میتوان باشد اما همانطور که در اول ذکر کردیم به اقدامات به موقع می توانیم این ضرر را کاهش دهیم

اگر بعد از تماس های مکرر مطمئن شدید که گوشی هوشمندتان به سرقت رفته است، در اسرع وقت به صورت حضوری به یکی از نمایندگی های اپراتور سیم کارت خود مراجعه و آن را از دسترس خارج کنید. البته این کار از طریق وب سایت همراه اول و ایرانسل نیز امکان پذیر است. سوزاندن سیم کارت کمک می کند که مسئولیت حقوقی در قبال جرمهای احتمالی سارقان، نداشته باشید و اعمال مجرمانه آنها گریبان گیر شما نشود.

در قدم بعدی لازم است که به مراجع قانونی؛ سرقت گوشی هوشمندتان را اعلام کرده و شکایت نمایید. به همین منظور با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی، فاکتور خرید گوشی هوشمند مسروقه و شماره سریال پشت جعبه به نزدیک ترین کلانتری یا دادسرا مراجعه کرده و تقاضای کتبی خود را ارائه دهید.

بعد از مراجعه حضوری و تکمیل فرایند اداری، ماموران کلانتری یا دادسرا موظف به پیگیری های لازم هستند و با صدور درخواستی به اپراتور، ردیابی گوشی هوشمند شما را از آنها می خواهند. در حال حاضر تقریبا در همه گوشی های هوشمند سرویس پیش فرض ردیابی وجود دارد که در صورت روشن بودن دستگاه و GPS و اتصال اینترنت، مکان دستگاه را نشان می دهد. در این مرحله، به محض پیدا شدن موقعیت گوشی، موضوع به اطلاعتان خواهد رسید.

در غیر این صورت بعد از انجام تحقیقات مقدماتی و صدور کیفر خواست، پرونده شکایت به دادگاه ارسال می گردد که در این مرحله، دادگاه دستور ردیابی گوشی هوشمند را از طریق مخابرات صادر خواهد کرد. در صورتی که گوشی هوشمند شما پیدا شود، فرد متهم به دادگاه احضار شده و دادگاه به پرونده سرقت رسیدگی کرده و در نهایت رای صادر می کند.

آنچه که دراین فرآیند بسیار ناخوشایند به نظر می رسد، صرف انرژی، وقت، پول و اعتبار اشخاص می باشد که گاها بسیار طولانی و خسته کننده است. بدیهی است سرقت گوشی های هوشمند پیامدهای ناگواری را با خود به همراه خواهد داشت و افراد علاوه بر ازدست دادن بسیاری از اطلاعات شخصی و با ارزش، استرس و فشار زیادی را نیز تحمل می کنند. بنابراین آنچه که مهم به نظر می رسد؛ اقدامات پیشگیرانه ای است که هر فرد باید انجام دهد تا در این شرایط قرار نگیرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


راه های ارتباطی با اپراتور همراه اول

از اپراتور همراه اول میتوان به عنوان یکی از مشتری مدارترین اپراتورهای کشور یاد کدر چرا که از هیچگونه خدماتی در راستای آسودگی کار مخاطب دریغ نمیکند و تمامی تلاش خود را در زمینه ی ارائه ی خدمات بهتر به کاربران میکند این خدمات گاهی میتوانند در زمینه ی خدماتی همچون سرعت اینترنت تعرفه ی مناسب مکالمات و بسته های اینترنتی و… باشند و گاهی در زمینه ی رفع مشکل کاربران به شکل رایگان ! بله همانطور که ذکر شد اپراتور همراه اول سامانه ای رایگان برای کاربران خود قرار داده که در این محتوا به آنها می پردازیم

 

شماره تماس 9990

 

این سامانه تماس دوسویه که برای برطرف کردن کلیه مشکلات فنی و غیر فنی طرح ریزی شده به عنوان اولین و راحت ترین راهکار ممکن در اختیار کلیه مشترکین اپراتور همراه اول قرار دارد تا به صورت 24 ساعته و هفت روزه هفته، از خدمات آن استفاده نمایند.

برقراری تماس از طریق سیم کارت همراه اول با شماره 9990 کاملا رایگان بوده و مشترکان می توانند با سیم کارت خود به صورت رایگان از مشاوره کارشناسان بهره مند گردند. شماره تماس 09129990 نیز برای برقراری ارتباط از طریق شماره ثابت می باشد.

لازم به ذکر است که تماس با این شماره از طریق سیم کارت ایرانسل و سایر اپراتورها مانند رایتل رایگان نیست و شما باید از طریق سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول و یا تلفن ثابت اقدام به برقراری تماس رایگان کنید.

 

خدمات 9990

 

راهنمایی مشترکین ( تعویض سیم کارت سوخته، ثبت نام، تغییر مالکیت، ثبت سریال گوشی و...)

فروش انواع Device اینترنت همراه

قطع و وصل پیامک های تبلیغاتی و مبتنی بر محتوا

بررسی مشکلات پیام کوتاه ( SMS)، پیام چند رسانه ای ( MMs) و اینترنت ( GPRS)

راهنمایی در مورد خرید، ثبت نام و نقل و انتقال تلفن همراه

اطلاعات مربوط به سرویس ها، خدمات و صورتحساب مشتریان

اعلام وضعیت سیم کارت و علت قطع تلفن همراه

راهنمایی در خصوص نحوه فعال سازی بسته های هوشمند اینترنت، پیامک و مکالمه

راهنمایی در خصوص رومینگ بین الملل، تعرفه های جاری و کشورهای طرف قرارداد

پیگیری و حل مشکل مشتریان در کوتاهترین زمان ممکن و تشکیل تیکت در صورت لزوم

اطلاع از مدت و مبلغ سیم کارت، افزایش اعتبار، انتقال شارژ و نحوه استفاده از آن

اعلام نشانی و شماره تلفن ادارات و مراکز ارائه خدمات تلفن ثابت، دفاتر ارتباطی و ICT کل کشور

دریافت گزارشات مربوط به مشکلات شبکه اعم از پوشش شبکه و آنتن دهی و پیگیری زمان رفع مشکل

 

خدمات IVR دو زبانه ( فارسی و انگلیسی )

 

اطلاع از اینترنت همراه ( نوترینو) خرید بسته و اعلام مشکلات

امکان شارژ مستقیم ( TOP UP) به صورت دلخواه

دریافت خدمات غیر حضوری ( دریافت PIN و PUK) دریافت ریز مکالمات، تغییر رمز عبور، وصل تلفن همراه قطع شده)

دریافت اطلاعات ، فعال سازی و غیر فعال سازی سرویس های ویژه مانند آوای انتظار،تماس بان، اینترنت همراه، همراهان اول و ...

کلیه خدمات مالی ( قبض میان دوره و پایان دوره، اطلاع از تعرفه ها و...)

خروج از لیست سیاه ( ویژه مشترکین اعتباری)

شرکت در نظر سنجی و ارائه پیشنهادات و انتقادات

 

پست الکترونیک

 

پست الکترونیک خدمات همراه اول به آدرس 9990@mci.ir نیز آماده پاسخگویی به سوالات ، مشکلات، پیشنهادات و انتقادات مشترکین از طریق ایمیل می باشد. در این سامانه بعد از دریافت ایمیل کاربر، کارشناسان همراه اول تلاش می کنند تا در سریعترین زمان ممکن ایمیل را بررسی و پاسخ مناسب را ارسال نمایند. در صورتی که درخواست کاربر نیازمند پیگیری بیشتر باشد، کارشناسان با کاربر تماس تلفنی برقرار می کنند.

 

دورنگار ( فکس)

 

مشترکین می توانند در صورت تمایل سوالات ، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به دورنگار مرکز خدمات همراه اول به شماره 09129999900 ارسال نموده و پاسخ لازم را دریافت نمایند.

 

چت آنلاین (از من بپرس)

 

چت آنلاین که قطعا مخاطبان خاص خود را خواهد داشت، یکی دیگر از راه های ارتباطی با کارشناسان همراه اول می باشد. مشترکان متقاضی باید ابتدا به سامانه همراه من به آدرس my.mci.ir مراجعه نموده و به صورت آنلاین با پشتیبان در ارتباط باشند.

در حال حاضر امکان نصب این برنامه برای دو سیستم عامل اندروید و ios وجود داشته و کاربران می توانند درخواست ها، نظرات و پیشنهادات خود را در این اپلیکیشن ثبت نمایند. در این سامانه امکان ثبت درخواست " تماس با من " نیز وجود داشته که در صورت فعال سازی، کارشناسان همراه اول از طریق سامانه 9990 در اسرع وقت با مشترک تماس می گیرند.

همراه اول روش های دیگری مانند سامانه 195 ( رگولاتوری) را نیز برای رفع مشکلات کاربران راه اندازی کرده است که این سامانه نیز در نهایت به شماره تماس 9990 منتهی می شود، بنابراین ابتدایی ترین و سریع ترین روش برای برقراری ارتباط با کارشناسان همراه اول همان 9990 می باشد.

کاملا مبرهن است که همراه اول برای حفظ جایگاه تجاری خود در دنیای رقابت تلاش نموده است تا با فراهم کردن راه های گوناگون ارتباطی، خدمات خود را به بهترین نحو ممکن در اختیار کاربران قرار دهد. پاسخگویی 24 ساعته و در دسترس بودن همیشگی کارشناسان قطعا از مهمترین گام های این اپراتور برای جذب مشتری بوده است که به بهترین نحو ممکن اثر بخش بوده است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

رونمایی از انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیم‌کارت‌های هوشمند شاتل موبایل

اپراتورهای کشور به سه کمپانی همراه اول ایرانسل و رایتل تقسیم بندی میشوند که معروف ترین آنها همراه اول و ایرانسل هستند و از رایتل به عنوان اپراتور جوان یاد میشود اما امروزه بازار پیشرفت به سیم کارت ها و اپراتورها هم سرایت کرده است و ما شاهد اپراتورهای مجازی هستیم که معروفترین آنها شاتل موبایل است که از لحاظ پرچمداری حکم همراه اول را دارد که البته یکی از دلایل موفقیت این اپراتور مجازی آن است که زیر مجموعه شرکت بزرگ و معتبر شاتل میباشد

 

سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل همواره با انتخاب و اتصال به بهترین شبکه و فناوری، خدمتی منحصر بفرد را به مشترکین خود ارائه می دهند که نه تنها از هزینه های کاربران می کاهد بلکه تجربه بهتری از سرعت و سرویس را نیز برای آنها رقم می زند. در همین راستا این بار شاتل موبایل علاوه بر پیاده سازی فاز جدید هوشمند سازی سیم کارت های خود، امکان استعلام و مشاهده شبکه رادیویی که کاربر در آن لحظه به آن متصل است را نیز فراهم نموده است.

شاتل موبایل نام تجاری عضو جدید خانواده بزرگ شاتل می باشد که به عنوان نخستین و تنها اپراتور مجازی نوع اول تلفن همراه از سال 96 با ارائه سیم کارت هایی با پیش شماره 0998 و کد یک وارد بازار خدمات ارتباطی کشور گردید. این اپراتور خیلی زود توانست با ایجاد زیر ساخت های فنی و به روز، گسترده ترین پوشش شبکه 3G و 4G/LTE را برای مشترکین خود فراهم ساخته و تجربه ای وصف ناشدنی از ارتباط پیوسته و با کیفیت را برای آنها به ارمغان داشته باشد.

بنابراین برای اولین بار مشترکین سیم کارت های شاتل موبایل می توانند هر زمان که تمایل دارند با شماره گیری کد دستوری #8*1* بدون نیاز به نصب اپلیکیشن یا تنظیمات خاصی ، نسبت به استعلام وضعیت اتصال، تغییر و انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان سیم کارت خود و یا بازگشت به حالت هوشمندانه اقدام کنند. اگرچه در حال حاضر دسترسی به این قابلیت، فقط در استان خوزستان امکان پذیر است ولی این امر آزمایشی بوده و در آینده ای نزدیک این خدمت را برای کلیه مشترکین شاتل موبایل در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

هم اکنون مشترکین سیم کارت های شاتل موبایل در استان خوزستان می توانند با شماره گیری کد دستوری #1*8*1* شبکه رادیویی که در آن لحظه به آن متصل هستند را مشاهده کنند. این مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری #2*8*1* نسبت به تغییر دستی شبکه رادیویی میزبان بین سه شبکه رادیویی تلفن همراه کشور اقدام کرده و یا با انتخاب کد #3*8*1* به حالت هوشمند و انتخاب خودکار شبکه رادیویی خود بازگردند.

در حال حاضر با توجه به محدود بودن حوزه جغرافیایی این سرویس، در صورت خروج مشترک از منطقه تحت پوشش و افت فناوری، به صورت خودکار قابلیت انتخاب هوشمند شبکه فعال شده و مشترک را برای استفاده از بهترین پوشش و فناوری شبکه یاری می نماید.

علاقمندان به این سرویس می توانند با مراجعه به وب سایت شاتل موبایل به آدرس www.shatelmobile.ir اطلاعات مورد نیاز خود در این خصوص را کسب کرده و در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره، با شماره 09981000000 تماس حاصل کرده و از مشاوره 24 ساعته مشاوران شاتل موبایل برخوردار گردند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


آینده ی درخشان شیائومی

شیائومی که به کمک تحریم های آمریکا علیه هواوی توانست جایگاه سوم را میان گوشی های هوشمند کسب کند به جایگاه خود قانع نشد و روز به روز در تلاش برای دستیابی به موقعیت بالاتراست هرجند که عملکرد قوی این برند و تولید محصولات متنوع و با کیفیتش این را به طور کامل نشان میداد  اما شیائومی برای به رخ کشیدن خود و قدرتش اقدام به بیان این مطالب کرد

شیائومی با ارائه محصولاتی ارزان با کیفیت، خیلی زود توانست به یک برند محبوب در جهان بدل گشته و طرفداران فراوانی را برای خود دست و پا کند. کسب رکورد گینس در سال 2015 به خاطر فروش بی سابقه گوشی هوشمند در 24 ساعت از اولین رکوردهای جالب این برند نوپا بود که در سال 2018 با فروش بی سابقه گوشی هوشمند Redmi S2 تکرار گردید و عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند سال را از آن این شرکت کرد.

از آن پس شیائومی به عنوان یک رقیب سرسخت در کنار برندها ی مطرح جهانی مانند هواوی، سامسونگ و اپل می درخشید و برای کسب عنوان های رقیبان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد. هرچند که هواوی بعد از اعمال تحریم ها از میدان رقابت سامسونگ و اپل خارج شده بود ولی شیائومی با ارائه محصولات قابل رقابت با کمپانی های مطرح نه تنها توانسته بود خود را به یک کالای محبوب و پرطرفدار در بین مشتریان تبدیل کند بلکه به یک رقیب خطرناک در بین شرکت ها نیز بدل گشت.

در سال های اخیر با توجه به فعالیتهای نرم افزاری شیائومی و بروز رسانی مداوم محصولات این شرکت، کاربران گوشی های هوشمند شیائومی علاوه بر برخورداری از محصول باکیفیت ارزان ، امکاناتی مشابه برندهای مطرح در اختیار خواهند داشت که این امر عرصه رقابت را برای برندهای دیگر بسیار سخت خواهد کرد.

پیشینه شرکت شیائومی نشان می دهد که سهامداران این شرکت به دنبال یکه تازی در بازارهای آسیایی، اروپایی و حتی آمریکایی بوده و برای رسیدن به این هدف تلاش های فراوانی خواهند کرد. شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تا سه سال آینده یعنی سال 2024 از همه رقیبان پیشی گرفته و با حذف سامسونگ و اپل، صدرنشینی جدول فروش جهانی را برای همیشه از آن خود کند. هرچند که این جایگاه در اوایل سال جاری میلادی برای یک ماه متعلق به این شرکت بود و با پیشتازی دوباره سامسونگ خیلی زود به پایان رسید، ولی قطعا این غول چینی دست از کار نمی کشد و با برنامه ریزیهای کوتاه مدت و بلند مدت زیادی مانند ایجاد شبکه گسترده از 30 هزار فروشگاه غیر آنلاین این عنوان را از آن خود خواهد کرد. چشم اندازی که با طراحی های خلاقانه و زیبای این برند بسیار دور از دسترس نخواهد بود.

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

عبور ضریب نفوذ اینترنت از 106 درصد

همه گیری اینترنت به قدری زیاد شده است که در دورافتاده ترین نقاط کشور عزیزمان ایران نیز ما شاهد خطوط اینترنت و آنتن دهی هستیم البته آموزش مجازی نیز باعث شد مسئولین بیش از قبل به فکر بیفتند و به بررسی وضعیت کشور در این زمینه بپردازند

البته اینترنت و دسترسی به آن به شکل های مختلفی انجام میشود که رایج تری و پرسرعت ترین آن اینترنت بی سیم میباشد که ما از طریق سیم کارت به آن دسترسی پیدا میکنیم و خوب برای کسانی که تا به حال به اینترنت دسترسی نداشتند بهترین گزینه است چرا که لازم نیست هزینه ای برای راه اندازی سرویس مودم بپردازند

 

 

ضریب نفوذ ۱۲.۵۵ درصدی اینترنت پهن باند

 

مطابق گزارشات وضعیتی که توسعه ارتباطات پهن باند در کشور دارد نشان می دهد که تا به امروز 10 میلیون و 661 هزار و 248 اشتراک پهن باند به صورت xDSL، FTTX، WiFi و TD-LTE فعال هستند که ضریب نفوذ را به 12.55 درصد رسانده اند.

گزارش ها خبر از این می دهند که این میزان از اشتراک قابل قبول نبوده و نتوانسته ایم به درستی با توسعه مناسب، کاربران بیشتری را به استفاده از آن مشتاق کنیم.

 

ضریب نفوذ ۱۰۶.۳۴ درصدی اینترنت پهن سیار

 

برخلاف پهن باند ثابت در پهن باند سیار اوضاع به نسبت بهتر شده و وضعیت خوبی را دارد.میزان اشتراکی که در این پهن باند فعال هستند اکنون به 90 میلیون و 354 هزار و چهار اشتراک اینترنت سیار رسیده و ضریب نفوذ را به 106.34 درصد رسانده است.

 

ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۴ درصد

 

مطابق آماری که سازمان تنظیم مقررات ارائه داده، تا پایان سه ماهه دوم 1400 تعداد اشتراک های تلفن ثابت به 38 میلیون و 714 هزار و 343 خط رسیده که حدود 29 میلیون و 250 هزار و 181 خط آن به صورت فعال وجود دارن و ضریب نفوذ تلفن ثابت را در کشور به 34 درصد رسانده اند که این آمار ممکن است در سه ماهه سوم نیز دستخوش تغییراتی شود.

 

۵۱ هزار روستا دارای ارتباط

 

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط سازمان مقررات تعداد روستاهایی که دارای ارتباط هستند به 51 هزار و 400 روستا رسیده اند که از میان این روستا ها 47 هزار و 272 روستا دارای تلفن خانگی،92 هزار و 276 روستا دارای تلفن همگانی و هزار و 996 روستا دارای تلفن همگانی واقع در جاده ها هستند.

 

۱۳۳ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور

 

براساس این گزارش ها سازمان مقررات توسعه تلفن همراه را نیز بررسی کرده که طبق آمار منتشره کل خطوط همراه اول واگذار شده حدود 103 میلیون و 708 هزار و 63 خط می باشد که از این میان تنها 71 میلیون و 260 هزار و 507 خط فعال هستند.

بعد از همراه اول ایرانسل در رتبه دوم این فهرست با واگذاری 95 میلیون و 355 هزار و 203 خط قرار داشته که از این میان 56 میلیون و 688 هزار و 516 خط فعال هستند.

براساس این گزارش رایتل با واگذاری 8 میلیون و 689 هزار و 658 خط در رتبه سوم این اپراتور ها قرار گرفته است.از میان تعداد خطوطی که رایتل واگذاری کرده حدود 5 میلیون و 149 هزار و 145 خط فعال هستند.

در نتیجه تعداد خطوط فعال تلفن همراه کشور تا به امروز عدد 133 میلیون را رد کرده و ضریب نفوذ را به 156 درصد رسانده است.

ترافیک مرسولات پستی به ۱۱۲ میلیون رسید

مطابق گزارش ارائه شده توسط سازمان شاخص های آماری منتشر شده توسط رگولاتوری در بخش مرسولات پستی در 6 ماهه نخست سال به عدد 111 میلیون و 999 هزار و 732 مرسوله دریافتی و توزیع شده رسیده که هم اکنون 2 هزار و 539 واحد آن در داخل کشور فعال هستند و در حال خدمت رسانی به مشتریان می باشند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز