اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

نکات کلیدی قبل از خرید گوشی هوشمند

گوشی هوشمند که این روز ها بسیار وسیله ایی مهم است و بسیار تاثیر گذار است و این روز ها همه یک گوشی هوشمند دارند. با آمدن کرونا از سال 98 کلیه فعالیت های درسی به صورت مجازی شد و به همین دلیل خیلی از خانواده ها برای اینکه فرزندانشان از تحصیل عقب نیافتند مجبور به خرید گوشی هوشمند شدند.در این سالها که پیشرفت  علم بسیار بالا بوده هر روز گوشی های جدیدی آمده اند که باعث پیشرفت مردم هم شده است .در این سال ها گوشی های هوشمند بسیار خوب و به صرفه برای مردم بودند و باعث این شده که اپ های بیشماری شده که بعضی از آنها  آگاهی و اطلاعات مردم را بالا می برد و باعث یاد دادن خیلی از امور میشود .این روزها دیگر گوشی جزوی از زندگی مردم شده است و جز کالاهای اولیه زندگی است و هر آدم به یکی از این گوشی های هوشمند نیاز دارد که می تواند باعث پیشرفت شود

مشخص نمودن بودجه

 

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، قبل از هرچیز لازم است بودجه خود را تعیین کنید. با توجه به تورم و نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار گوشی های هوشمند، شما با مشخص کردن بودجه مد نظر، خرید خود را محدود خواهید کرد و با کوچک کردن محدوده انتخاب، امکان یک خرید بی دردسر را برای خود فراهم می سازید.

 

هدف از خرید

 

در گام بعدی هدف خود را از خرید گوشی هوشمند مشخص کنید. منظور از هدف، اولویت اصلی و مهم در خرید گوشی هوشمند می باشد. با توجه به این که قرار است این وسیله به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی همواره همراه شما باشد، لازم است بدانید،کدام قابلیت گوشی از نظر شما بدرد بخورتر است. مثلا از گوشی خود عمدتا برای تماشای فیلم و ویدئو استفاده می کنید یا اهمیت دوربین و باتری گوشی برای شما بیشتر می باشد.

 

انتخاب سیستم عامل

 

به طور کلی دو سیستم عامل اندروید و ios ، برترین سیستم عامل های شناخته شده در جهان می باشند. شما با یک جستجوی ساده در بستر اینترنت می توانید به راحتی نسبت به نقاط و قوت و ضعف این سیستم ها آگاهی پیدا کنید. لازم است بعد از انجام تحقیقات و با آگاهی کامل نسبت به انتخاب سیستم عامل اقدام کنید.

شرکت ها و برندهای مختلفی مانند سامسونگ، شیائومی، ال جی ، هواوی و... گوشی های اندرویدی به بازار عرضه می کنند که هیچ محدودیتی برای نصب برنامه ها نداشته و برخلاف ios نیاز به برنامه جداگانه برای انتقال داده ها ندارند. سیستم عامل اندروید که امکان شخصی سازی و ادیت بخش های مختلف را به کاربر می دهد، از پشتیبانی کمتری نسبت به سیستم عامل ios برخوردار است.این سیستم عامل با کارایی مناسب و عملکرد خوب می تواند از انتخاب های درست باشد.

سیستم عامل ios تنها مختص به گوشی های هوشمند شرکت اپل می باشد که با امنیت بسیار بالا و پشتیبانی فوق العاده نرم افزاری، امکان دریافت آپدیت های این سیستم را تا 5 سال برای کاربران فعال خواهد کرد. این سیستم عامل با کارکرد بهینه و بدون نقص دارای معایبی نیز می باشد که می توان به هزینه بالا برای دریافت بعضی اپلیکیشن ها و کد بسته منبع اشاره کرد.

 

طراحی

 

با توجه به این که گوشی هوشمند خریداری شده قرار است عصای دست شما باشد، بهتر است گوشی ای خریداری کنید که باب دلتان باشد. برای این کار بهتر است با حضور در فروشگاه های معتبر، طراحی و جنس بدنه گوشی را از نزدیک ببینید. با در دست گرفتن گوشی ها می توانید نسبت به اندازه، وزن، رنگ، جزئیات طراحی و حتی جنس بدنه آن آگاهی پیدا کنید. توجه به استاندارد مقاومتی گوشی یا IP از نکات ضروری و مهم در انتخاب می باشد. در مقابل استاندارد IP معمولا دو عدد نوشته شده است که عدد اول مقاومت بدنه در برابر مواد جامد و عدد دوم مقاومت در برابر مایعات را نشان می دهد.

 

 سخت افزار

 

البته یک گوشی با طراحی زیبا باید از عملکرد خوبی هم برخوردار باشد، بنابراین در کنار جنبه های ظاهری به بخش سخت افزار گوشی هم توجه کنید. حافظه داخلی، پردازنده، باتری، میزان رم و کیفیت دوربین از جمله موارد قابل ملاحظه ای هستند که نباید نسبت به آنها بی توجه باشید.

و در نهایت هیچ گاه خود را از نظر و مشاوره متخصصین بی نیاز ندانید و سعی کنید به دور از تبلیغات پر سروصدای شرکت های سازنده، با بهره گیری از نظر متخصصین بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


سهم واردات برندها در بازار موبایل ایران در سال 1400

این روز ها که گوشی هوشمند جز وسایل مورد نیاز مردم است و باعث این میشه که مردم از همدیگر ارتباط برقرار کند.گوشی های هوشمند که این روز ها بسیار در زندگی مردم تاثیر گذار است و باعث این شده است که مردم از همه جا با خبر شوند و باعث این می شوند که اطلاعات مردم بالا برود. این روز ها که هر برند گوشی در تلاش است که شگفتی خلق کند تا مردم از این برند خریداری کنند تا بتواند سود بیشتری  می شود.در ایران هم مردم سعی می کنند که از برند های گوشی هوشمند خریداری کنند تا از مردم جهان عقب نمانند.این روز ها که مردم بیشتر دارند از گوشی ها هم به عنوان کنسول بازی استفاده می کنند و بیشتر شان هم از گوشی برای پیام دادن استفاده می کند. همه برند های موبایل در تلاش هستند که از یکدیگر عقب نمانند تا بازاری را از دست ندهند و موفقیت های قبلی شان را ادامه دهند در بازار هایی که دارند

همین امر زندگی بشر را به سمت و سوی جدیدی سوق داد و تاثیر تکنولوژی را به میزان قابل توجهی افزایش داد. افراد برای حفظ فاصله اجتماعی مجبور بودند حتی کوچکترین خریدها و ارتباطات را در فضای مجازی انجام دهند که نه تنها به یکباره مصرف اینترنت را بسیار افزایش داد بلکه باعث رونق بخشیدن به بازار خرید و فروش گوشی های هوشمند در جهان نیز گردید.

بازار موبایل ایران در سالی که گذشت، همانند سال قبل از رونق خوبی برخوردار بود و بنا به گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، واردات گوشی هوشمند در سال 1400 ( بازه زمانی 1 اسفند ماه 1399 تا 1 اسفند ماه 1400 ) مجموعا 18.3 میلیون دستگاه بود که از این تعداد حدود 18 میلیون و 280 هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور گردیده است. البته برخلاف سال های گذشته که بیشترین میزان واردات و مصرف مربوط به ماه های پایانی سال بود، در سال 1400 واردات تلفن همراه در خرداد ماه با حدود 2 میلیون دستگاه بیشترین میزان خود را داشته که از این میزان، تعداد یک میلیون و 800 هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور شد.

بر اساس اعلام محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، گوشی های هوشمند سامسونگ با در اختیار داشتن سهم  48 درصدی از سهم بازار برندهای تلفن همراه کشور در رتبه نخست، برند شیائومی با 28 درصد در رتبه دوم، نوکیا با 12 درصد در جایگاه سوم، اپل با 6 درصد در جایگاه چهارم و هواوی با کسب یک درصد از سهم بازار کشور در رتبه پنجم رده بندی قرار می گیرند.

 

جدول رده بندی سهم برندها در بازار موبایل ایران در بازه زمانی 1 اسفند 99 تا 1 اسفند 1400

 

رتبه

نام برند

تعداد دستگاه

درصد سهم بازار

ارزش به دلار

1

سامسونگ

8،710،000

48

1،878،000،000

2

شیائومی

5،210،000

28

1،106،000،000

3

نوکیا

2،250،000

12

54،000،000

4

اپل

1،030،000

6

1،350،000،000

5

هواوی

230،000

1

7،000،000

 

با اندکی تامل در جدول فوق، می توان مشاهده کرد که با وجود آن که برند نوکیا سهم بیشتری از بازار داخلی کشور را نصیب خود کرده است، اما از نظر ارزشی رتبه بالایی ندارد. زیرا گوشی های هوشمند وارداتی این برند قیمت پایینی داشته و اغلب از نوع فیچر فون ( تلفن های دکمه ای) می باشند.

یکی دیگر از نکات تامل برانگیز جدول، جایگاه اپل در بازار داخلی کشور می باشد که رتبه چهارم برای این برند پرطرفدار جهانی کمی عجیب است. با توجه به این که برند اپل همواره بیشترین سهم فروش در بازارهای جهانی را داشته و گوشی های هوشمند و باکیفیت آیفون در ایران نیز بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، به نظر می رسد شرایط اقتصادی حاکم بر ایران، گران بودن گوشی های آیفون و دسترسی سخت برای خرید، تاثیر بسیار زیادی بر سهم این برند در بازار ایران داشته است، هرچند که ارزش ریالی همین میزان از واردات نیز رقم قابل توجهی می باشد.

در ادامه سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، بیان داشتند که از بین مدل های وارد شده در سال 1400، گوشی هوشمند سامسونگ A12 با تعداد 2 میلیون و 141 هزار و 700 دستگاه ( به ارزش 349 میلیون دلار)  پر فروش ترین و پر مصرف ترین دستگاه موجود در بازار بود و پس از آن؛ شیائومی مدل POCO X3 PRO با تعداد یک میلیون و 13 هزار دستگاه( به ارزش 262 میلیون دلار) در جایگاه دوم و نوکیا 105 با بیش از یک میلیون دستگاه (به ارزش 14 میلیون دلار) در رتبه سوم پرتقاضاترین های بازار ایران قرار دارند.

جایگاه چهارم و پنجم جدول پرفروش های بازار موبایل ایران بار دیگر به برند سامسونگ تعلق دارد و به ترتیب به مدل های سامسونگ A21S با 177 هزارو چهارصد دستگاه ( به ارزش 102 میلیون و 900 هزار دلار) و مدل سامسونگ A32 با تعداد 652 هزار و 500 دستگاه ( ارزش 157 میلیون و 900 هزار دلار) اختصاص می یابد.

در بین گوشی های شرکت اپل نیز آیفون 12 پرومکس با تعداد 253 هزار و 600  هزار دستگاه ( به ارزش 350 میلیون و 300 هزار دلار) رتبه نخست پرفروش های بازار ایران را به خود اختصاص داده است. البته بیشترین گوشی مسافی وارد شده به کشور نیز متعلق به آیفون می باشد و ماهانه حدود 6 هزار دستگاه آیفون به صورت واردات مسافری وارد کشور می شود.

به نظر می رسد شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، افزایش نرخ گمرکی و قوانین مربوط به واردات تاثیر بسیار زیادی بر قیمت گوشی های هوشمند در کشور داشته و این روند صعودی باعث شده تا مردم به سمت خرید گوشی های هوشمند با کیفیت و مقرون به صرفه بروند که رده بندی اعلام شده از سوی انجمن وارد کنندگان گواه این مدعاست. فهرست اعلامی این سازمان از پرتقاضاترین های بازار موبایل ایران نشان می دهد گوشی های اقتصادی و میان رده در کشور از اقبال بیشتری نسبت به گوشی های پرچمدار و مطرح جهانی برخوردار بوده و گوشی های گران و پرچمدار مانند آیفون بیشتر به صورت مسافری وارد کشور می شوند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

هدیه اپراتورها در ماه میهمانی خدا

این روز ها که ماه رمضان آمده است و ماه مهمانی خدا است همه مردم در تکاپوی ماه رمضان و خدمت به مرد هستند. این روز ها که مردم اکثرشون روزه میگیرند و به عبادت می پردازند .هر سال در این ماه اپراتور های سیم کارت به مشترکانشان عیدی میدهند و باعث خوشحالی مردم می شوند . در این سالها که همه مردم در این ماه به فکر عبادت بودند و همیشه سعی کرده اند که در این ماه به خدا نزدیک تر شوند.برای همین اپراتور های سیم کارت همیشه در این ماه با مردم همراه بوده و بیشتر اعتبار ش را به بعد از افطار داده است . در این سالها همیشه اپراتور ها سعی کرده اند در این ماه به مردم خدمت کنند . مردم همیشه در این ماه سعی کردند که با بهترین استفاده از سیم کارت شان بتوانند که بیشترین کارکرد را از  سیم کارت خود داشته باشند و از این ماه هم به نحوه عالی استفاده کنند

طرح ویژه رمضان همراه اول

 

امسال نیز با آغاز ماه میهمانی خدا، اپراتور همراه اول هدیه ویژه ای برای مشترکین سیم کارت های خود در نظر گرفته است که همراه اولی ها می توانند با فعال سازی آن، از شرایط خاص و منحصر بفرد این طرح بهره مند گردند.

در طرح ویژه" رمضان 1401 همراه اول "، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول فرصت فعال سازی این طرح را از آغاز این ماه یعنی از تاریخ 14 فروردین 1401 تا  پایان ماه رمضان یعنی 13 اردیبهشت 1401، دارند.

امکان فعال سازی طرح مکالمه نامحدود رمضان با 5 شماره همراه اولی، تنها با پرداخت 4900 تومان در بازه زمانی مشخص شده برای کلیه مشترکین وجود خواهد داشت و مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 43 * 10*   نسبت به این امر اقدام نمایند.

بنابراین مشترکین لازم است؛ ابتدا کد دستوری  # 43 * 10 *  را شماره گیری نموده و پس از تائید ثبت نام، 5 شماره همراه اولی مد نظر خود را وارد نمایند. در صورت نیاز به استعلام نیز، مشترک می تواند با شماره گیری همین کد و انتخاب منوی استعلام، لیست شماره های وارد شده را مشاهده نماید.

 

شرایط و قوانین طرح ویژه رمضان 1401 همراه اول:

* محدودیتی در شیوه ثبت شماره وجود نداشته و مشترک می تواند هر 5 شماره را از لحظه ورود ثبت نماید و یا این که در صورت تمایل شماره های دلخواه را به مرور زمان وارد کند.

* امکان تغییر شماره بعد از وارد کردن به لیست وجود ندارد.

* در صورت تمایل مشترک می تواند کمتر از 5 شماره در لیست ثبت کند.

* در صورتی که هر کدام از شماره ها، با مواردی مانند تعلیق، قطع دو طرفه، غیر فعال و تخلیه مواجه باشد، امکان اضافه شدن به لیست را نخواهند داشت و پیام نرمال نبودن خط مورد نظر برای مشترک ارسال می شود تا بتواند آن را با شماره دیگری جایگزین کند.

* این طرح فقط شامل مکالمات با خطوط همراه اول بوده و در حالت رومینگ غیر قابل استفاده است.

* امکان فعال سازی این طرح با سایر طرح های مربوط به مکالمه وجود دارد.

* بعد از مهلت فعال سازی طرح ( 14/ 01/1401 تا 13/ 02/ 1401 ) تمامی مکالمات با تعرفه عادی محاسبه می گردد.

علاوه بر این بر اساس اعلام روابط عمومی همراه اول، پس از اتمام این ماه پر فضیلت از بین کسانی که در این طرح شرکت نموده اند، قرعه کشی شده و به 30 نفر از شرکت کننده ها، جایزه 10 میلیون تومانی کمک هزینه خرید گوشی هوشمند؛ اهدا می گردد.

 

طرح رمضان اپراتور ایرانسل

 

اپراتور ایرانسل نیز به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، با حلول این ماه پر خیر و برکت هدایای ویژه ای برای مشترکین خود در نظر گرفته است. به نقل از روابط عمومی این اپراتور، هدایای ویژه این ماه تحت عنوان بسته مکالمه رایگان و بسته اینترنت هدیه در قالب کمپین تماس به وقت رمضان برای مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل و سیم کارت دائمی ایرانسل در نظر گرفته شده ست.

بسته مکالمه هدیه 40+4  ایرانسل که در طول ماه مبارک رمضان برای مشترکین در نظر گرفته شده از پیشنهاد های ویژه این اپراتور است که با فعال سازی این بسته، پس از 4 دقیقه مکالمه درون شبکه ( ایرانسلی) 40 دقیقه بعدی مکالمه، رایگان در نظر گرفته خواهد شد.

این بسته هدیه با شماره گیری کد دستوری   # 2 * 1 * 4444 *  در طول ماه رمضان یعنی از 14 فروردین 1401 تا 11 اردیبهشت 1401 فعال می شود. البته مشترکین ایرانسل می توانند از طریق اپلیکیشن کاربردی " ایرانسل من " نیز این بسته را فعال سازند.

علاوه بر این بسته مکالمه سحرگاهی ایرانسل، مختص تمامی سحرگاه های ماه مبارک رمضان، از ساعت 4 تا 6  بامداد است که در این بازه تمامی بسته های مکالمه ساعتی ایرانسل برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل رایگان خواهد بود. این بسته که  فقط مخصوص مکالمات درون شبکه ای است با شماره گیری کد دستوری # 1 * 1 * 4444 *  و یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من فعال خواهد شد. 

اپراتور ایرانسل برای شب های قدر نیز یک بسته هدیه 2 گیگا بایتی اینترنت داخلی در نظر گرفته است که مشترکین دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند از تاریخ 11 تا 15 اردیبهشت با شماره گیری کد دستوری  # 5 *  و یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند. البته اعتبار این بسته تا پایان همان روز بوده و هر مشترک ایرانسلی در این بازه زمانی فقط یک بار می تواند از  فرصت دریافت این هدیه استفاده نماید. 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

نحوه انتقال اعتبار از سیم کارت به سیم کارت

این روز ها که تکنولوژی دارد به سرعت نور تلاش می کند و بسیار مهم شده است گوشی همراه باعث بالا بردن سطح گوشی همراه شده است . در این چند سال همیشه گوشی همراه  بسیار عضو مهمی بوده است و همیشه در تلاش بوده اند که گوشی های بسیار بالا بیاید و در همه زمینه بهترین گوشی ها باشد. در این مدت اپراتور های سیم کارت هم برای راحتی مردم کار ها و اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند . در این مدت که کرونا بود اپراتور های سیم کارت با دادن امکانات بسیار خوب به مشترکانش باعث ماندن بیش تر افراد در خانه هایشان بمانند. اما همچنان یکی از مشکلاتی که هنوز وجود دارد این است که اگر اینترنتمان تمام شود یا شارزمان در جایی که قرارداداریم تمام شود نمی توانیم برای سیم کارت اعتباری خودمان اعتبار بگیریم که بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده است . اپراتور ها همچنان در حال کار هستند تا بتوانند که این مشکل را هر چه زودتر حل کنند

به همین خاطر اپراتورهای فعال در کشور با ایجاد امکان انتقال شارژ از سیم کارتی به سیم کارت دیگر تلاش نمودند تا این فرایند را آسان تر نموده و فرصتی ایجاد کنند تا مشترکین علاوه بر روش های مرسوم تهیه شارژ، از طریق سایر خطوط نیز بتوانند در زمانی کوتاه شارژ تهیه کنند.

این امکان که عملا از سوی همه اپراتورها برای کلیه مشترکین سیم کارت های اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل وجود دارد، فرصتی است فوق العاده که امکان شارژ مجدد بین دو سیم کارت اعتباری یا از دائمی به اعتباری را به وجود آورده است. مبلغ منتقل شده در این سرویس نیز در پایان دوره بر روی قبض مشترک دائمی لحاظ و یا در لحظه انتقال از حساب مشترک اعتباری انتقال دهنده کسر می گردد.

بنابراین مشترکین اعتباری اپراتورهای فعال در کشور می توانند در صورت اتمام اعتبار خود، از دیگر مشترکین شارژ دریافت کرده و اعتبار سیم کارت خود را تمدید نمایند. البته نحوه فعال سازی و شرایط این سرویس برای اپراتورهای مختلف متفاوت بوده و لازم است مشترکین هر اپراتور بر اساس دستورالعمل مخصوص به خود عمل کنند.

 

اپراتور همراه اول

مشترکین اعتباری اپراتور همراه اول که تمایل دارند از شیوه انتقال اعتبار بین دو سیم کارت استفاده نمایند باید به نکات زیر توجه نمایند:

امکان انتقال شارژ از سیم کارت های اعتباری به اعتباری و دائمی به اعتباری امکان پذیر است.

مقدار اعتبار انتقال داده شده باید ضریبی از 10،000 ریال و بین 10،000 تا 100،00 ریال باشد.

سقف انتقال از سیم کارت دائمی همراه اول به اعتباری در هر ماه 500،000 ریال می باشد.

هزینه هر انتقال اعتبار 400 ریال بعلاوه 9% مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

فارغ از مبلغ اعتبار انتقالی، مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال داده شده، 90 روز است.

برای انتقال شارژ، مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول و سیم کارت دائمی همراه اول می توانند از روشهای ذیل استفاده نمایند:

1- کد دستوری #141*10*

در این شیوه مشترکین ابتدا کد دستوری # 141*10* شماره گیری کرده و سپس شماره سیم کارت اعتباری همراه اولی که قصد انتقال شارژ را دارند، وارد کرده و در نهایت مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نمایند.

2- ارسال پیامک به شماره 8911

ابتدا شماره شخصی که قصد دارید برای او اعتبار بفرستید را در یک پیامک وارد نموده و سپس با قرار دادن ستاره، مبلغ مورد نظر را نوشته و به شماره 8911 پیامک کنید. پس از ارسال پیامک، سیستم درستی دستور، مبلغ و شماره مقصد را بررسی نموده و پس از آن با ارسال پیامکی از مشترک مبدا تاییدیه میگیرد که مشترک برای تایید باید عدد 1 را ارسال نماید.

مشترکین می توانند با ارسال یک پیامک خالی به شماره 8911 در خصوص نحوه ی استفاده از این سرویس راهنمایی دریافت کنند.

3- سامانه همراه من

در این روش، مشترک بعد از ورود به سامانه همراه من، در قسمت "صورتحساب من"، گزینه"انتقال اعتبار" را انتخاب نموده و باقی مراحل را به ترتیب ادامه می دهد تا مراحل انتقال شارژ کامل گردد.

 

اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور اعتباری کشور روش های متفاوتی را جهت انتقال اعتبار برای کاربران خود در نظر گرفته است که علاوه بر مبلغ انتقال، مبلغ 500 ریال در هر بار انتقال از اعتبار فرد انتقال دهنده کسر می گردد.

روش های انتقال شارژ برای مشترکین ایرانسل:

1- اپلیکیشن ایرانسل من:

مشترکین اپراتور ایرانسل می توانند با ورود به این سامانه در انتهای صفحه اصلی این برنامه، در بین "خدمات ایرانسل"، گزینه "شارژ برای دیگران" را انتخاب نمایند. در این بخش بر روی گزینه "درخواست شارژ" کلیک کرده و شماره و مبلغ مورد نظر خود را وارد نمایند و مراحل انتقال را به پایان برسانند.

2- کد دستوری # 1* 142*

ابتدا کد دستوری # 1* 142 * را شماره گیری نموده و سپس شماره مشترکی که قصد انتقال شارژ را برای او دارید، وارد نمایید. در این بخش مبلغ را مشخص نموده و رمز 4 رقمی را وارد کنید.

اگر قبلا این رمز را مشخص نکرده اید و یا آن را فراموش نموده اید با کد دستوری #2 *142* می توانید این رمز را بازیابی و یا تعیین نمایید.

3- ارسال پیامک به شماره 1112

در این روش مشترک باید ابتدا شماره مخاطبی که قصد انتقال شارژ برای او را دارد را وارد نموده و سپس علامت ": " را گذاشته و بعد مبلغ مورد نظر را به ریال وارد کرده و دوباره علامت ": " را گذاشته و در انتها رمز چهار رقمی را به شماره 1112 ارسال نماید. مانند: 4321: 50000 : 9374569872

مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل که قصد ارسال درخواست انتقال اعتبار برای کسی را دارند؛ می توانند با شماره گیری کد دستوری # 3 * 142 * و انجام مراحل وارد کردن شماره و مبلغ مورد نظر درخواستشان را ارسال کنند.

 

اپراتور رایتل

سرویس انتقال اعتبار رایتل در حال حاضر فقط برای مشترکین اعتباری و دیتا ارائه شده و به آنها این امکان را می دهد تا از سیم کارت خود به سایر مشترکین اعتباری و دیتا، اعتبار ریالی انتقال دهند.

مشترکین رایتل که برای اولین بار قصد انتقال اعتبار را دارند، برای فعال سازی سرویس انتقال ابتدا باید کد دستوری # 133 * را شماره گیری کرده و کلید برقراری تماس را کلیک نمایند تا سرویس فعال گردد. پس از فعال سازی با اولین ثبت درخواست کاربر، سیستم از مشترک می خواهد که یک رمز چهار رقمی برای خود تعیین کند. مشترکین توجه داشته باشند که در انتخاب این رمز چهار رقمی نباید از اعداد یکسان و متوالی استفاده کنند.

برای مشترکین اپراتور رایتل نیز حداقل میزان اعتبار انتقال داده شده 10،000 و حداکثر 100،000 ریال می باشد و هزینه کسر شده در هر انتقال 500 ریال می باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


اپلیکیشن ایرانسل من و کاربردهای شگفت انگیزش

در این چند سال همیشه ایرانسل سر زبون ها بوده است و همیشه با بسته ای بسیار عالی اش توانسته که  بسیار محبوب شود میان مردم و هر روز هم بسیار محبوبیت اش میان مردم بالا برود. در این چند وقت که به خاطر طراحی  لوگو بار دیگر به سر زبان افتادن و مردم به خاطر لوگوی نامناسب این شرکت بسیار ناراحت بودند و درخواست عوض کردن لوگوی شرکت شدند . در عید هم که ایرانسل با دادن عیدی باعث خوشحالی مشترکانش شد. حال ایرانسل که در میان مردم بسیار محبوب است و بسیار در تلاش که بهترین اپراتور بین مردم شود. در این چند سال ایرانسل جز اولین شرکت هایی بود که برای راحتی کار برانش برای خرید اینترنت و شارژ اپلیکیشن طراحی کرد که این کار باعث راحت تر شدن کار برای مردم شد و یک سود بزرگ نسبت به شرکت های دیگر بود و این باعث جذب بیش تر مشترکانش بوده و بسیار تاثیر گذار بود  و خیلی به نفع ایرانسل بود

در این سالها یکی از مهمترین و بروز ترین خدمات ایرانسل، امکان انجام بسیاری از درخواست ها و سرویس های این اپراتور به صورت غیر حضوری می باشد که این خدمت در راستای رفاه حال مشترکین صورت پذیرفته و ایرانسل تلاش کرده تا با ایجاد فرصت برای کاربران به آنها امکان پرداخت قبض و تهیه شارژ بدون حضور در مراکز خرید و فروش خدمات ایرانسل را بدهد.

"اپلیکیشن ایرانسل من" که در ابتدا با هدف حذف قبوض برای مشترکین دائمی و امکان شارژ سریع و آسان سیم کارت های اعتباری ایرانسل طراحی و عرضه گردیده بود، با گذشت زمان توسعه و گسترش بسیاری پیدا کرد و هم اکنون نسخه های تحت وب اندروید و ios این اپلیکیشن، از قابلیت های فوق العاده و بی نظیری برخوردار است که تقریبا مشترکین را از انجام بسیاری از امور به صورت حضوری بی نیاز می سازد.

 

امکانات اپلیکیشن ایرانسل من

اپلیکیشن ایرانسل من در اصل میانبری است برای دسترسی آسانتر و سریعتر به خدمات متنوع ایرانسل که مشترکین دائمی و اعتباری این اپراتور می توانند به صورت 24 ساعته از آن بهره مند شوند. در صفحه اصلی این اپلیکیشن امکان مشاهده اعتبار سیم کارت های اعتباری و مقدار کارکرد سیم کارت های دائمی مشترک مشخص شده است. حتی ایرانسل برای مشترکینی که از چند سیم کارت ایرانسل برخودارند، این فرصت را فراهم کرده تا در این صفحه به راحتی همه خطوط را مشاهده و مدیریت نمایند.

البته امکانات این اپلیکیشن به پرداخت قبض و امکان شارژ اضطراری برای مشترکین اعتباری محدود نشده و در این اپلیکیشن سرویس ها و خدمات زیادی در اختیار مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی ایرانسل قرار می گیرد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

بسته مکالمه: 

گزارشی کامل از بسته های خریداری شده برای مشترک به نمایش در خواهد آمد.

 

بسته پیامک:

گزارشی از بسته های خریداری شده پیامک برای مشترک وجود داشته که در آن تعداد پیامک های مصرف شده کاملا مشهود بوده و تعداد پیامک های باقیمانده نیز مشخص شده است.

 

بسته های اینترنتی:

در این بخش گزارشی جامع از میزان مصرف، حجم باقی مانده، تاریخ خرید و تاریخ انقضای بسته های خریداری شده مشترک قابل مشاهده است.

 

خدمات :

زیرگروه بخش خدمات "اپلیکشن ایرانسل من" به شرح ذیل می باشد:

خدمات ارزش افزوده: کلیه خدمات پیامکی ( پیشخوان و ویترین ) که ایرانسل مجاز به دریافت هزینه بابت ارائه آنها می باشد، در این قسمت آمده و مشترک می تواند بنا به درخواست عضو آنها گردد. خدماتی مانند : اشتراک اپلیکیشن ها و آهنگ پیشواز

خدمات پیشخوان : در این بخش مشترک می تواند به جای خرید روزنامه کاغذی، از سرویس روزنامه همراه استفاده کند و خلاصه ای از آخرین تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، بین المللی و ... را بر روی گوشی هوشمند و تبلت خود بخواند.

مدیریت پیامک های تبلیغاتی: در این بخش مشترک می تواند در خصوص فعال و غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی تصمیم بگیرد و درخواست خود را بدون پرداخت هیچ گونه وجهی ثبت کرده و اپراتور نیز دقیقا مطابق درخواست مشترک عمل می نماید.

سرویس های فعال من: مشترک می تواند در این بخش تمامی خدمات ارزش افزوده ای که در آن عضو می باشد را مشاهده نموده و در صورت تمایل نسبت به لغو آنها اقدام نماید.

 

جزئیات قبض من :

این بخش که مخصوص مشترکین سیم کارت های دائمی ایرانسل می باشد، جزئیات کاملی از قبض پرداخت نشده را به نمایش می گذارد که شامل سه بخش: بدهی ( طلب پیشین)، کارکرد دوره جاری و میزان مصرف مجاز می شود. بعلاوه؛ در این بخش گزینه پرداخت سریع کارکرد دوره جاری و تغییر سقف مجاز مصرف نیز تعبیه شده که مشترک در صورت تمایل می تواند از آن بهره مند گردد.

علاوه براین برای پرداخت قبض خط دائمی، در بخش صورتحساب گزینه های زیر موجود می باشد:

شارژ مخدوش: امکان بازیابی کارت شارژ در این قسمت وجود دارد.

از طریق کارت شارژ: امکان افزایش موجودی حساب با وارد کردن کد 16 رقمی کارت های شارژ ایرانسل

پرداخت صورتحساب: امکان پرداخت کارکرد دوره با استفاده از یکی از کارت های شتاب بانکی

 

شارژ مجدد برای مشترکین اعتباری:

در این بخش مشترکین اعتباری ایرانسل می توانند از سه طریق شارژ مخدوش، کارت شارژ و شارژ مستقیم ( شارژ آنلاین، شارژ شگفت انگیز و شارژ به مبلغ دلخواه) حساب کاربری خود را شارژ کنند.

 

سرویس های ویژه:

بخش هیجان انگیز این اپلیکیشن از سرویس های ویژه ای به شرح ذیل بهره مند است :

اسنپ: امکان دسترسی سریع به اپلیکیشن اسنپ برای سفارش تاکسی

سوپر مارکت: امکان دسترسی به اسنپ مارکت برای سفارش کالاهای مورد نیاز و خوراکی های مختلف

سفارش غذا: امکان دسترسی به فهرستی از رستوران های موجود در اطراف کاربر برای سفارش غذا

تلویزیون: امکان تماشای برنامه های مختلف شبکه های تلویزیون ملی

 

خرید بسته :

 این بخش مربوط به خرید بسته های حجمی اینترنت با محدودیت زمانی می باشد که شامل گزینه های زیر می باشد:

صفحه اصلی: کلیه بسته های اینترنت که دارای محدودیت زمانی می باشند، با میزان حجم مصرفی در این بخش دیده می شود.

بسته های اختصاصی: بسته هایی که شامل حجم اینترنت، مکالمه، ارسال پیامک و گزینه های ویژه از سرویس همکار با ایرانسل مانند چارخونه، گپ و ... است را در این بخش خواهید دید که در صورت تمایل می توانید علاوه بر خرید بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک از بسته های ویژه نیز استفاده کنید.

چند کاربره: در این سرویس هیجان انگیز، کاربر می تواند با خرید یک بسته آن را میان اعضای خانواده، دوستان و همکاران به اشتراک بگذارد.

رومینگ : امکان خرید بسته های رومینگ

پیشنهاد برای شما: در این بخش با توجه به کارکردهای قبلی کاربر، بسته های تشویقی و متناسب با نیاز مشترک به او پیشنهاد می شود که می تواند شامل بسته های اینترنتی، مکالمه و پیامک و یا پیشنهاد های داغ ایرانسلی باشد.

 

خدمات ایرانسل من :

در صفحه اصلی اپلیکیشن در انتهای صفحه خدمات مختلفی برای مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی وجود دارد که خدمات مخصوص کاربران اعتباری شامل خرید مودم، خرید بسته های افزایشی، تبدیل رایگان خط به 4G ، مشاهده ریز کارکرد، حساب چند کاربره، شارژ برای دیگران و دعوت دوستان می باشد.

خدمات مخصوص سیم کارت دائمی ایرانسل نیز شامل : خرید مودم، خرید بسته های افزایشی، تبدیل رایگان خط به 4G ، مشاهده صورتحساب، حساب چند کاربره، شارژ برای دیگران و دعوت از دوستان می باشد.

 

بخش تاریخچه اپلیکیشن ایرانسل من:

 در این بخش، کاربر می تواند به استفاده خود از موارد مختلف اپلیکیشن ایرانسل من در ایام گذشته دسترسی پیدا کند که شامل تاریخچه بسته های افزایشی، تغییر طرح تعرفه، شارژ مجدد، شارژ آنلاین، جزئیات کارکرد دو روز آخر، سرویس بیمه و بسته های اینترنت هدیه داده شده، می باشد.

 

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی:

با توجه به این که مزایای تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی بسیار متنوع و عالی هستند، در اپلیکیشن ایرانسل من در منوی سمت راست در بخش خدمات، امکان تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی برای مشترکین اعتباری وجود دارد که در آن همه مراحل کاملا به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به حضور در مراکز خدمات ایرانسل صورت می پذیرد.

 

امکانات دیگر

در اپلیکیشن ایرانسل من امکانات دیگری مانند انتخاب پس زمینه فوتبالی برای اپلیکیشن ایرانسل من و استفاده از اثر انگشت و رمز ورود نیز برای کاربر وجود دارد. علاوه بر این در بخش خدمات؛ سرویس هایی مانند: "سامانه هواداری ( امکان هواداری از باشگاه مورد علاقه با پرداخت روزانه 2،000 ریال) سرویس بیمه، آهنگ پیشواز، پیام پیشواز، کارت ویزیت ( امکان برخورداری از پیام خاص هنگام تماس با مشترک ایرانسلی)، تست سرعت، کد دستوری و سرویس های فعال من" نیز برای مشترک وجود دارد.

در حال حاضر امکان استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من برای کلیه کاربران گوشی های هوشمند اندروید و ios وجود داشته و مشترکین ایرانسل می توانند در صورت تمایل این اپلیکیشن را دانلود نموده و با انتخاب گزینه Install آن را بر روی دستگاه خود نصب کرده و از خدمات بی نظیر آن بهره مند گردند.

 برای فعال سازی یا ورود به این اپلیکیشن نیز، ابتدا کاربر باید در صفحه ای که ارجاع داده می شود، شماره خط ایرانسل خود را وارد نموده و یکی از روش های پیشنهادی احراز هویت را انتخاب کند که ساده ترین آن ارسال کد یکبار مصرف به گوشی هوشمند می باشد. سپس با کپی رمز ارسالی در فیلد مشخص شده در صفحه اصلی و انتخاب دکمه ورود، وارد برنامه ایرانسل من شده و امکان مدیریت سیم کارت ها و سایر خدمات دریافتی ایرانسل را برای خود فراهم کند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز