اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

طرح اقتصادی شارژ شورانگیز رایتل

پول بیشتر آش بیشتر ضرب المثل قدیمی بود که اینبار رایتل به طور کامل او را نقض کرد چرا که طرح شارژ شورانگیز خود را معرفی نمود در این طرح که فقط مختص مشترکین رایتل است شما بیش از مبلغ پرداختی خود اعتبار دریافت خواهید کرد برای مثال شما با خرید بیست هزار تومان شارژ 22 هزار تومان اعتبار دریافت خواهید کرد و این در طول زمان میتواند از نظر اقتصادی بسیار به صرفه باشد

 

این طرح ها و بسته های ارزان و اقتصادی برای کلیه مشترکین سیم کارت های رایتل قابل استفاده بوده و مشترکین سیم کارت دائمی رایتل با پیش شماره 0920، سیم کارت های اعتباری با پیش شماره 0921 و 0922 و سیم کارت های دیتا با پیش شماره 0921 ، می توانند با توجه به نیاز و نوع سیم کارت خود از آنها بهره مند گردند.

در حال حاضر شارژ شورانگیز رایتل از بهترین طرح های اقتصادی و بهینه این اپراتور است که امکان دریافت تا 35 درصد شارژ بیشتر را برای مشترکین سیم کارت اعتباری و دیتای رایتل فراهم می کند. در این طرح مبلغ شارژ هدیه با توجه به نحوه خرید متغیر بوده و خریداران الکترونیکی شارژ از 35 درصد و خریداران کارت شارژ فیزیکی از 25 درصد شارژ هدیه رایتل بهره مند خواهند شد. بنابراین مشترکان در صورت خرید شارژ رایتل بیش از مبلغ 20،000 ریال، می توانند از 25 تا 35 درصد شارژ بیشتر، پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده از شارژ اصلی، بهره مند گردند. مهلت استفاده از شارژ هدیه این طرح نیز، بسته به مبلغ شارژ متغیر می باشد.

 

در جدول ذیل اطلاعات لازم مربوط به شارژ شورانگیز بیان شده است:

 

مبلغ اصلی شارژ (ریال)

شارژ هدیه

مدت زمان اعتبار شارژ هدیه

مجموع شارژ (ریال)

نحوه خرید شارژ

20،000

35%

6 روز

2،4771

شارژ الکترونیکی

50،000

35%

8 روز

6،1927

شارژ الکترونیکی

100،000

35%

10 روز

123،853

شارژ الکترونیکی

200،000

35%

12 روز

247،706

شارژ الکترونیکی

500،000

35%

18 روز

619،266

شارژ الکترونیکی

1،000،000

35%

18 روز

1،238،532

شارژ الکترونیکی

20،000

25%

6 روز

22،936

شارژ فیزیکی

50،000

25%

8 روز

57،339

شارژ فیزیکی

100،000

25%

10 روز

114،679

شارژ فیزیکی

200،000

25%

12 روز

229،358

شارژ فیزیکی

 

با توجه به جدول فوق، مشترکین اعتباری و دیتا می توانند به دو روش الکترونیکی و فیزیکی شارژ شورانگیز رایتل را تهیه کنند که روش های خرید آنها به شرح ذیل می باشد:

 

1.     خرید شارژ الکترونیکی

 

·        شارژ مستقیم و بدون نیاز به رمز شارژ

الف ) شماره گیری کدهای دستوری # 724* ، #780* ، #789*

ب ) اپلیکیشن رایتل من

پ) وب سایت رایتل، سامانه رایتل من ( e-care)

در این روش مشترکین اعتباری و دیتای رایتل می توانند با ورود به سامانه "رایتل من" در وب سایت رایتل، به صورت آنلاین و از طریق کارت های عضو شتاب، نسبت به خرید یا افزایش اعتبار خود به صورت مستقیم اقدام نمایند.

ت ) صفحه اصلی وب سایت رایتل

مشترکین می توانند با مراجعه به وب سایت رایتل در قسمت"صفحه اصلی"، بخش" افزایش اعتبار "به راحتی و به طور مستقیم، اعتبار مورد نظر خود را با پرداخت اینترنتی تهیه نمایند.

 

·        دریافت رمز شارژ :

الف ) پایانه های فروشگاهی ( POS )

ب ) دستگاه های خودپرداز ( ATM) بانک های طرف قرارداد

پ ) وب سایت رایتل

ت ) وارد کردن کد های دستوری #780* ، #789* ، #713*

 

2.     خرید کارت شارژ فیزیکی

 

برای بهره مندی از طرح شارژ شورانگیز، مشترکین سیم کارت های اعتباری و دیتا رایتل می توانند با مراجعه حضوری به فروشگاه ها و نمایندگی های رایتل در سراسر کشور نسبت به خرید کارت شارژ به صورت فیزیکی با مبالغ بیشتر از 20،000 ریال اقدام نمایند.

برای فعال سازی شارژ شورانگیز نیزلازم است؛ مشترکان بعد از خرید شارژ ( فیزیکی و یا الکترونیکی ) کد شارژ خریداری شده را با این دستور # رمز شارژ *145* وارد نموده و با فشار دادن دکمه  OK آن را نهایی کنند. شارژی که بدین صورت فعال می شود؛ از خدماتی مانند تماس صوتی، پیامک و سرویس اینترنت برخوردار بوده و دارای دو بخش شارژ اصلی و شارژ هدیه می باشد.

بخش اصلی، همان شارژ اولیه خریداری شده می باشد که مشترک می تواند در مدت زمان 30 روز از آن برای تماس های خارج از شبکه رایتل و خرید بسته های مختلف استفاده نماید. بخش هدیه شارژ نیز که تا 35 درصد شارژ بیشتر خواهد داشت؛ از شرایط زیر برخوردار است :

 

·        شارژ هدیه شورانگیز رایتل تنها برای تماس ها وپیامک های داخل شبکه ( رایتل به رایتل) و اینترنت پر سرعت با تعرفه آزاد ( بدون بسته) قابل استفاده می باشد.

·        امکان خرید بسته یا طرح با استفاده از مبلغ شارژ هدیه وجود ندارد.

·        مهلت استفاده از مبلغ هدیه شارژ شورانگیز فقط در بازه زمانی 6 تا 18 روز ( بسته به مبلغ شارژ ) می باشد.

·        استفاده از مبلغ شارژ هدیه در محدوده رومینگ بین الملل امکان پذیر نیست.

·        امکان انتقال مبلغ شارژ هدیه به مشترک دیگر وجود ندارد.

 

مشترکان سیم کارت اعتباری رایتل و دیتای رایتل، جهت استعلام شارژ شورانگیز می توانند کد دستوری # 200* را شماره گیری نمایند. بعد از شماره گیری این کد دستوری، انتخاب گزینه 1 حساب شارژ اصلی و گزینه 2 حساب  شارژ هدیه شورانگیز را نمایش می دهد.

 

 

کدهای دستوری  رایتل (USSD)

 

استفاده از کدهای دستوری یا همان USSD نیز یکی از بهترین و آسان ترین روش ها ی موجود است که به مشترکان رایتل کمک می کند تا بدون اتصال به اینترنت با شماره گیری فقط چند عدد، به منوی سرویس دهی این اپراتور متصل شده و با ثبت سریع درخواست، از خدمات متنوعی مانند درخواست بسته، صورتحساب، میزان اعتبار و ... بهره مند گردند.

در ادامه فهرستی از خدمات رایتل که با شماره گیری کدهای دستوری به راحتی قابل اجرا می باشند؛ بیان شده است:

 

کد دستوری

شرح عملکرد

نوع سیم کارت

# 140*

مشاهده اعتبار

سیم کارت اعتباری و دیتا

# 140*

مشاهده صورت حساب

سیم کارت دائمی

# 141*

افزایش اعتبار از طریق شارژ عادی

سیم کارت اعتباری

# 142*

درخواست بسته ( اینترنت ، پیام کوتاه)/مشاهده بسته های موجود

سیم کارت اعتباری ، دائمی و دیتا

# 144*

گزارش حساب

گزارش بسته های موجود

سیم کارت اعتباری ، دائمی و دیتا

# 145*

افزایش اعتبار از طریق شارژ شور انگیز

سیم کارت اعتباری و دیتا

# 146*

مشاهده شارژ شورانگیز

سیم کارت اعتباری و دیتا

# 133*

فعال سازی و استفاده از سرویس انتقال اعتبار

سیم کارت اعتباری و دیتا

# 130*

سرویس ها( فعال سازی / غیر فعال سازی و تنظیمات سرویس دوستان و خانواده، تماس از دست رفته و گزارش تماس

سیم کارت های اعتباری، دائمی و دیتا

 

 

 

 

وب سایت رایتل به آدرس https://reg. rightel.ir آماده ارائه کلیه خدمات به مشترکین سیم کارت دائمی، اعتباری و دیتای رایتل بوده و علاقمندان می توانند به روز ترین و جدید ترین اخبار مربوط به این اپراتور را ایاز این درگاه دنبال نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


ماجرای سیم کارت دایی کمال و خاله شادونه

درست است که سیم کارت ها صرفا شیئی برای برقراری ارتباط می باشند اما مسئله ی شماره ی آنها برای خیلی از افراد دارای اهمیت است و متاسفانه از هر شماره ی سیم کارت با پیش شماره ی واحد تنها یک عدد موجود است و به عبارتی منحصر به فرد می باشد این یکی از دلایلی است که خیلی از افراد را مشتاق به خرید سیم کارت کارکرده یا دست دوم میکنند چون افراد می توانند شماره ی دلخواه خود را با قیمتی پایین تر دارا شوند البته به ندرت این سیم کارت ها مشکلاتی را به وجودمیارند که در این محتوا به یکی از این مشکلات میپردازیم

این داستان که این روزها به صورت طنز در فضای مجازی بسیار وایرال شده از آنجا شروع شد که خانم ملیکا زارعی مشهور به خاله شادونه یک عدد سیم کارت جدید تهیه کرد که بلافاصله بعد از روشن کردن گوشی هوشمند، دردسرهای مربوط به آن شروع شد. تماسها و پیامهای مربوط به دایی کمال، مالک قبلی سیم کارت، آنقدر زیاد و نامتعارف بود که بالاخره خاله شادونه را مجبور کرد تا در صفحه شخصی خود به همه اعلام کند که من دایی کمال نیستم و لطفا به این شماره تحت این عنوان پیام ندهید و تماس نگیرید.

سپس در برنامه فوتبال برتر، به این موضوع پرداخته شد و کمال کامیابی نیا، بازیکن پرسپولیس ، مشهور به دایی کمال ماجرا را این گونه توضیح دادند: از قرار در تیم پرسپولیس، کمال کامیابی نیا به دایی کمال معروف است و خیلی از افراد نام ایشان را در گوشی خود به نام دایی کمال سیو نموده اند. بعد از تعویض سیم کارت و خریده شدنش توسط خاله شادونه سیل پیام ها و تماس های نامتعارف به نام دایی کمال هم به همین خاطر بوده که ناخواسته باعث به وجود آمدن دردسرهای فراوانی شده بود.

بنابراین اگر قصد خرید سیم کارت جدید و یا تعویض آن را دارید واقعا توصیه می شود قبل از اقدام به هر کاری ابتدا به مخاطبان خود اطلاع رسانی کنید تا ناخواسته سبب بروز مشکلات و دردسر برای خریدار سیم کارت نباشید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


سیم کارت های بلااستفاده را حتما مسدود کنید

در ابتدای ورود تلفن های همراه فناوری پیاده شده روی آنها به گونه ای بود که تنها یک سیم کارت را ساپورت می کرد و فناوری دو سیم کارته هنوز پایش به بازار باز نشده بود البته با گذشت زمان و روی کار آمدن گوشی های دو سیم کارته هنوز خیلی از برندهای گوشی موبایل مانند اپل از آن اجتناب میکنند و خب این کار را برای افرادی که دو سیم کارت دارند سخت میکند چراکه به طور دائم باید در حال جا به جایی سیم کارت ها باشند یا اقدام به خرید یک تلفن همراه دیگر کنند که با این قسمت بازار موبایل انتخاب عاقلانه ای نیست و بهترین گزینه این است که سیم کارت های خود را محدود کرده و مخاطبین را به یک سیم کارت انتقال دهیم انما باید حواسمان باشد که از سیم کارت های بلااستفاده ی خود غافل نشویم

باید به این نکته توجه شود که هرگونه سوء استفاده و یا تخلفی که به وسیله سیم کارت صورت می گیرد عواقبی که دارد تماما بر عهده مالک آن سیم کارت بوده و باید در دادگاه پاسخگوی این اتفاق باشد.وجود همچین دلیلی باعث تاکید بسیار سازمان تنظیم مقررات بر استعلام مداوم مالکیت خطوط شده است. 

طرح احراز هویت سیم کارت های تلفن همراه به دلیل جلوگیری از تخلف و سوءاستفاده از سیم کارت هایی است که هویت نامعلومی دارند،ایجاد شده است و هدفش حذف سیم کارت های بی هویت می باشد.

امکان دارد مجرمان با به دست آوردن اطلاعات هویتی اشخاص، سیم کارت هایی را به نام آن ها ثبت کنند و در نتیجه به وسیله این سیم کارت ها دست به کارهای متفاوتی از جمله ایجاد کانال،سایت، مزاحمت و در نهایت ایجاد درگاه های بانکی برای دزدی از حساب های بانکی اشخاص بزنند، که تمام این جرایم بر عهده مالک سیم کارت می باشد.

 

برای استعلام سیم کارت ها می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

 

ارسال کد ملی به شماره ۳۰۰۰۱۵۰ و یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت

مراجعه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی mobilecount.cra.ir

 

هنگامی که اطلاعات مغایرت داشت هرچه سریع تر باید به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه نموده و خطی که اطلاعات آن نامعلوم بود را مسدود نمایید.ش

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

رفع اختلال کلاب هاوس از طرف ایرانسل

اپلیکیشن کلاب هاوس از آن دسته اپلیکیشنهای بود که با ورود به ایران با بد اقبالی رو به رو شد و موج تحریم ها را به سوی خود روانه کرد و شایعه های زیادی در پی خود داشت عده ای معتقد بودند که فیلترینگ به سراغ این اپ امده است عده ای دیگر می گفتند این اختلال ها از سوی خود اپلیکیشن میباشد و عمده ی مردم مخابرات و اپراتورها را مسئول این مشکلات اپ میدانستند و به عبارتی دنبال ریشه ی آن اختلالات بودند و خب حق با عمده ی مردم بود و این مشکلات را اپراتورها و مخابرات به وجود آورده بودند

در پی ایجاد اختلال در کلاب هاوس در تاریخ 19 فروردین 1400 توسط سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات، رگولاتوری در اطلاعیه ای 24 ساعت به این اپراتورها فرصت داد تا این اختلال را هر چه سریعتر رفع کنند. 

با پایان یافتن فرصت تعیین شده و وجود محدودیت، وزارت ارتباطات در دادستانی از اپراتورها شکایت نموده و گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن مشخص شده بود که اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات با تغییر در DNS و IP ها سبب ایجاد اختلال منطقه ای و ممانعت دسترسی کاربران به کلاب هاوس شده اند. سپس وزیر ارتباطات در راستای حمایت از حقوق شهروندان و کاربران و جلوگیری از ایجاد اختلال و انسداد در نرم افزارها یا وبگاه ها توسط اپراتورها، در جلسه هیات وزیران مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس این مصوبه از شنبه 4 اردیبهشت 1400 اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات باید ظرف 24 ساعت در جهت رفع کلاب هاوس اقدام نمایند، در غیر این صورت هر روز تا سقف 50 میلیارد تومان جریمه خواهند شد.

از آن طرف اپراتورها نیز شکایت نامه ای تنظیم کرده و آن را در دیوان عدالت اداری ثبت نمودند. اکنون بعد از گذشت 10 ماه که از ایجاد اختلال در کلاب هاوس می گذرد، با تغییر دولت دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران دولت دوازدهم را به طور موقت متوقف نمود. بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، اجرای مصوبه دولت دوازدهم مبنی بر جریمه سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات به دلیل ایجاد اختلال در استفاده کاربران از کلاب هاوس باطل و دستور اجرای آن صادر گردید.

به نظر می رسد با وجود این اتفاق، در حال حاضر محدودیت و اختلال چند ماه اخیر بر روی کلاب هاوس برای کاربران ایرانسل برطرف شده و کاربران این اپراتور برای دسترسی به کلاب هاوس مشکلی ندارند. هر چند که این اختلال برای برخی از کاربران همراه اول و مخابرات همچنان وجود داشته و امکان دسترسی این کاربران به کلاب هاوس هنوز امکان پذیر نمی باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

موتورولا نیز به جمع گوشی ها تاشو پیوست

درست است گه گوشی های هوشمند موتورولا محبوبیت باقی برندها مانند هواوی سامسونگ و… را ندارند اما همیشه در تلاش اند که جدید ترین تکنولوژی ها را روی خود پیاده کنند

تنها ایرادی که از چنین کمپانی های گوشی موبایل میتوان گرفت این است که به قدر لازم شناخته شده نیستن و برای مثال شخصی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند جدید دارد و اقدام به تهیه ی لیست بر اساس ذهنیت خود از بازار موبایل میکند و خب در این لیست به نسبت بودجه قطعا یک گوشی از خانواده ی سامسونگ و یا هواوی و شیائومی وجود دارد و برای مثال تنها دلیل قرار نگرفتن گوشی های اپل قیمت بالای این کمپانی میتواند باشد 

به هر حال به این دلایل ما در این محتوا یک گوشی هوشمند جدید موتورولا را برای شما معرفی خواهیم کرد

 

به نظر می رسد بعد از آن که شرکت هایی مانند هواوی و سامسونگ چند مدل گوشی هوشمند تاشو روانه بازار کردند و استقبال از انها با توجه به جذابیت های بالای این مدل ها بسیار خوب بوده است، سایر برندها نیز برای این که از این عرصه عقب نمانند به فکر طراحی و ارائه مدل های تاشوی جدید افتادند.

شواهد نشان می دهد که موتورولا قصد دارد گوشی هوشمند تاشوی جدیدی را روانه بازار نماید که از مشخصات فنی و قابلیت های احتمالی اش هنوز هیچ اطلاعی در دسترس نیست و اساسا وجود آن در هاله ای از ابهام قرار دارد. ولی با توجه به منتشر شدن عکسی از گوشی تاشوی جدید موتورولا در شبکه اجتماعی ویبو، به نظر می رسد مهندسان این شرکت مشغول کار بر روی عضو جدید این خانواده یعنی یک گوشی هوشمند تاشو می باشند.

از آنجا که چن جین، مدیر کل بخش موبایل لنوو، در چین منتشر کننده این عکس می باشد، بعید نیست که این شرکت در حال کار بر روی نسل جدیدی از گوشی های هوشمند سری ریزر ( Razr ) باشد و در تلاش است تا تجربه تلخ مربوط به گوشی تاشوی قبلی موتورولا را برای همیشه از بین ببرد.

 به همین خاطر قطعا موتورولا تلاش خواهد کرد تا با ایجاد تغییرات محسوس در ارائه نسل سوم گوشی های تاشو، آن ها را در قد و قامت یک محصول تمام عیار و رقابتی روانه بازار کند. چرا که گوشی های هوشمند تاشوی موجود در بازار از قابلیت ها و جذابیت های فوق العاده ای برخوردارند که در جلب نظر خریداران بسیار موفق عمل کرده و رقابت با آنها اصلا کار آسانی نیست. بنابراین گوشی هوشمند تاشوی جدید موتورولا باید مجهز به یک پردازنده قوی، رابط کاربری بهتر و طراحی مدرن تری باشد که با یک قیمت منصفانه قابل رقابت با کلیه مدل های موجود در بازار باشد.

هرچند که با وجود سخنان مانوئل فوز، سخنگوی موتورولا، که" فعلا نمی تواند در خصوص محصولات آینده این شرکت اظهار نظر کند." احتمال طراحی و عرضه گوشی تاشو همچنان در ابهام است؛ ولی به نظر می رسد برای اطمینان بیشتر باید منتظر آینده و اتفاقات مربوط به آن بود.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندب