اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

اخبار سیم کارت

کدام گوشی های سامسونگ بلا استفاده می شوند؟

کدام گوشی های سامسونگ بلا استفاده می شوند؟

خبر اینکه گوشی هوشمند شما در این شرایط اقتصادی دچار خرابی و نقص شود بسیار دردناک است چراکه در مرحله اول تعویض گوشی و خرید یک گوشی هوشمند جدید هزینه ی بالایی را به دوش افراد میگذارد و از طرفی اگر ایراد و خرابی با تعمیر حل شود تعمیرات نیز هزینه ای کمی ندار مخصوصا اگر نیاز به تعویض قطعه شود اما از تمامی این موارد بدتر آن است که بشنویم که گوشی هوشمندمان که تمامی مراقبت های لازم را از آن انجام دادیم از کار افتاده شود اتفاقی که برای یک سزی از گوشی های اندروید رخ داده است با ما تا انتهای خبر همراه باشید

همانطور که می دانید، سیستم عامل اندروید غالب ترین سیستم عامل در جهان بوده و بیش از 86 درصد سهم بازار تلفن هوشمند، متعلق به این سیستم عامل می باشد. سیستم عاملی که گسترش آن با  کمپانی گوگل، غول دنیای دیجیتال؛  می باشد و بسیاری از امکانات  این سیستم عامل مانند جی میل، یوتیوب، ارتباط با فروشگاه های نرم افزاری، استفاده از نقشه ها و.... با سرویس های گوگل کار می کند .

چند روز پیش کمپانی گوگل به طور رسمی اعلام کرد که پشتیبانی خود از برخی نسخه های قدیمی اندروید 2.3.7 )   Gingerbread ) را ادامه نخواهد داد. در صورت عدم پشتیبانی گوگل از این سرویسها،  بعد از تاریخ  27 سپتامبر ( 5 مهرماه)، این سیستم عامل بر روی گوشی های قدیمی اجرا نمی شود و کاربر با پیغام " ورود اشتباه نام کاربری و رمز عبور " مواجه می شود.

هدف اصلی گوگل از این کار، پایان دادن به دغدغه های امنیتی نسخه های قدیمی اعلام شده است.  تصمیمی که شاید در نگاه اول؛ آسیب زیادی به صاحبان گوشیهای قدیمی اندروید بزند؛ ولی آنچه که مسلم است این امر در طولانی مدت امنیت کلی سیستم و برنامه های مربوط به آن را ارتقا می بخشد.

با توجه به این که  بیشترین گوشی ها و تبلتهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، متعلق به شرکت سامسونگ می باشد، اگر به دلایل مختلف، امکان خرید گوشی جدید را ندارید؛ توصیه می شود از رام های غیررسمی با نسخه اندروید بالاتر ، مثلا نسخه اندروید 4 استفاده کنید.

اگر از محصولاتی مانند : Galaxy S, Galaxy 3,Galaxy 5,Galaxy Epic 4G, Galaxy Mini,

 Galaxy Pop, Galaxy M PrO, Galaxy Y Pro,Galaxy S II, Galaxy Tab   استفاده می کنید؛ بهتر است برای این که دچار مشکل نشوید، یا به دنبال ارتقای سیستم عامل گوشی هوشمند خود باشید یا گوشی جدیدی خریداری کنید.

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

       

هر آنچه باید درباره سیم کارت بدانیم

هر آنچه باید درباره سیم کارت بدانیم


به جز کودکان و برخی از سالمندان دیگر کمتر کسی پیدا میشود که سیم کارت نداشته باشد چراکه جدا از بحث برقراری تماس بسیاری دیگر از کارها از طریق سیم کارت انجام میشود همچنین اینترنت سیم کارت نیز یکی از پرسرعت ترین سیم کارت های موجود در کشور ایران است بنابراین با ما تا انتهای خبر همراه باشید تا شما را با سیر تا پیاز این سیم کارت ها  آشنا کنیم



 


 هزینه سیم کارت:


 


هزینه ای که اپراتورهای فروش برای سیم کارت هایشان تعیین می کنند متغیر بوده و این تفاوت به شماره آن خط وابسته است به عنوان مثال حداکثر هزینه ای که برای یک سیم کارت معمولی اعتباری تعیین شده است 20 هزار تومان بوده و برای یک سیم کارت دائمی با شماره های معمولی 120 هزار تومان قیمت گذاری شده است. مخابرات علاوه بر هزینه ای که بابت سیم کارت دریافت می کند، از افرادی که متقاضی سیم کارت های دائمی هستند مبلغ 36 هزار تومان بابت تضمین پرداخت دریافت می نماید.


با توجه به مصوبات سازمان کمیسیون مقررات ارتباطات، اپراتورها فروش خط های رند و ویژه دائمی خود را با قیمت بالاتر و به صورت مزایده ای می توانند بفروشند.


افزایش سقف قطع میان دوره:


 


چنانچه مشترکین دائمی بخواهند سقف اعتبار میان دوره ای خود را افزایش دهند که از یک سری خدمات و اعتبارات بیشتر بهره مند شوند، باید مبلغی را پرداخت کنند.


این خدمات در زمان استفاده از رومینگ به هنگام سفر خارجه بسیار به کار می آید. برای استفاده از این خدمات در هر اپراتوری می توانید کد #117*10*را شماره گیری کنید.


تهیه سیم کارت و فعال سازی آن:


 


هنگام خرید سیم کارت برای فعال سازی آن از طریق ارسال رمز یکبار مصرف (OTP) که برای سیم کارت های قبلی خریداری شده و ثبت شده امکان پذیر است.


 هنگامی که شخص سیم کارت اولی باشد، می تواند با دادن شماره معرف به متصدی فروش سیم کارت این رمز یک بار مصرف را از طریق پیامک به شماره فرد معرف دریافت کند و اقدام به فعالسازی سیم کارت نماید.


به چه سیم کارتی فعال می گویند؟ سیم کارتی که فرد بتواند در شبکه تلفن همراه خدمات را دریافت کرده و از طریق مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امتیاز آن سیم کارت سلب نشده باشد.


 



 

تعداد سیم کارت هایی که می توان خرید:


 


تعداد سیم کارت هایی که اشخاص حقیقی بر اساس مقررات تعیین شده در تمامی اپراتور ها می توانند خرید کنند 10 سیم کارت فعال می باشد.


افراد و اتباع غیر ایرانی نیز می تواند حداکثر سه سیم کارت فعال از همه اپراتورها داشته باشند اما به شرط داشتن مدارک هویتی معتبر نظیر کارت پناهندگی، گذرنامه، کارت هویت، کارت اقامت و کارت سبز که بتوان آن ها را احراز هویت نمود.


این محدودیت ها برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.


 

نحوه استعلام تعداد سیم کارت‌ها:


 


 اشخاص برای اطلاع از تعداد سیم کارت های ثبت شده باید از طریق سیم کارت فعالی که در دست دارند کدملی خود را به شماره 3000150 ارسال نمایند ویا از طریق سایت www.cra.ir به قسمت منو حقوق کاربران رفته و گزینه استعلام سرویس های مشترکین از سیم کارت هایی که به نام وی ثبت شده باخبر می شوند. همچنین از طریق اپلیکیشن های مربوط به اپراتور ها می توانید از سیم کارت هایی که به نام شما است با خبر شوید.

 

مسئولیت‌های مالک سیمکارت:


 


تمام مسئولیت هایی که برای یک خط تلفن بر عهده مالک سیم کارت است. برای پیامک های تبلیغاتی نباید از سیم کارت شخصی استفاده شود که در صورت استفاده از این سرویس با سیم کارت شخصی باعث مسدود شدن ارسال پیامک و قطعی سیم کارت می شود.


 

پرداخت کارکرد تلفن همراه:


 


مشترک می توانند در زمانی که برای سیم کارت ثبت نام می کنند یک مبلغی را به عنوان سپرده برای دریافت اشتراک خدماتی خود به هرکدام از اپراتورهایی که در آن ثبت نام کرده اند بپردازند.


همچنین می تواند وجهی را به به عنوان تضمین پیش پرداخت کند تا حد نصاب کارکرد خود را برای اینکه از قطعی تلفن جلوگیر نماید، بیشتر کند.


مشترکین می توانند خط تلفن را به سه نحو خریداری کنند:


1-پس پرداخت (دائمی) بدون مبلغ سپرده تضمین پرداخت


2-پس پرداخت دارای مبلغ سپرده


3-پس پرداخت دارای تضمین پرداخت.


زمانی که مشترکین نحوه پس پرداخت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت را انتخاب می کند، فقط هزینه مالیات، اتصال و عوارض را پرداخت می کند.


اگر مشترکین در زمان ثبت نام پس پرداخت (دائمی) دارای مبلغ سپرده را انتخاب کند، باید علاوه بر هزینه مالیات و عوارض و اتصال، مبلغ سپرده را نیز پرداخت کند.


در نهایت در صورت انتخاب پس پرداخت (دائمی) دارای تضمین پرداخت، مشترکین باید به اضافه اینکه مبلغ اتصال، مالیات و عوارض را می پردازند، یک مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت را هم به اپراتور بپردازند.


برای پرداخت بدهی های مشترکین اپراتور باید وضعیت بدهی مشترکین خود را از طریق صورت حساب هایی که برای آنها ارسال می کنند، مشترکان را از بدهی هایشان از این طریق آگاه کنند؛ که این از وظایف اپراتورهای تلفن همراه می باشد. همچنین مشترکین حداکثر 15 روز فرصت دارند تا این بدهی را پرداخت کنند.


حدنصاب کارکرد به معنای حداکثر مبلغی است که میزان کارکرد خط تلفن همراه پس پرداخت را کنترل می کند و میزان آن 80 درصد مبلغ تضمین پرداختی است که مشترک پرداخت نموده است.


نحوه برخورد دارنده پروانه با مشترکان بدهکار دائمی


در خطوطی که پس پرداخت بدون سپرده و تضمین پرداخت هستند حد نصاب کارکرد خط تلفن همراه 30 هزارتومان است؛ اما در خطوط پس پرداخت با سپرده یا تضمین، 80 درصد مقدار سپرده و یا تضمین را به عنوان حد نصاب در نظر می گیرند.


هنگامی که خط پس پرداخت بدون سپرده به 80 درصد حد نصاب کارکرد برسد باید به مشترکین اطلاع رسانی شود و به آنها حداقل 24 ساعت مهلت پرداخت داد. هنگامی که این میزان به 100 درصد برسد اپراتور می تواند فرایند قطع خطوط تلفن را برای مشترکان بدهکار اقدام نمایند. ولی اگر این به حد نصاب 100 درصد نرسد افراد می تواند تا قبل از پایان مهلتی که تعیین شده این مبلغ را پرداخت کنند.


اگر در خطوط پس پرداخت دارای سپرده یا تضمین پرداخت میزان به حد نصاب کارکرد برسد، دارنده پروانه باید مدت زمان حداقل 72 ساعت را در زمان اطلاع رسانی جهت پرداخت کارکرد را تعیین کند، هنگامی که کارکرد به 100 درصد برسد اپراتور میتواند نسبت به قطع خدمات و خط تلفن همراه مشترک بدهکار اقدام نماید. در صورتی که پس از اطلاع رسانی، کارکرد این خط به ۱۰۰ درصد حد نصاب نرسد، مشترک می‌تواند تا پایان مهلت تعیین شده، مبلغ کارکرد خود را پرداخت کند.


این اپراتورهای تلفن همراه باید بازه های زمانی حداقل یک ماهه را برای صورت حساب مشترکین صادر کنند.


هنگامی که مهلت پرداخت بدهی به پایان می رسد اپراتور می تواند خط مشترک بدهکار را به مدت دو هفته به صورت یک طرفه دربیاورد.


هنگامی که مشترکین به اطلاع رسانی اپراتور و اخطارهای کتبی و مهلتی که به مدت یک سال به آن ها داده شده است توجه نکنند و نسبت به پرداخت بدهی خود بی تفاوت باشند دارنده پروانه اجازه دارد که خط تلفن این مشترکین را به صورت کامل تخلیه کرده و امتیاز آنها را سلب نماید.


 

تبصره:


 


۱-اپراتوری که پروانه دارد می تواند با شخصیت حقوقی غیر دولتی که 10 سال فعال است خطوط تلفن را با مهلت دو ساله برای مالک حفظ نماید و اگر این مهلت به پایان رسید و مشترک مراجعه کرد مقدار مبلغ بدهی را از اشتراکش کم کند و بقیه را به وی بازگرداند.


2- در زمانی که خط تلفن رند به مزایده می رسد و مشترک با پرداخت هزینه های اضافی مالک آن می شود، اپراتور باید به علاوه یک مهلت یک ساله ای که تعیین شده است، این خط را به مدت دوسال در مالکیت مشترک نگه دارد و زمانی که مشترک با گذشت زمان این بدهی را پرداخت نکرد، اپراتور می تواند با کمک کارشناس دادگستری و قیمتی که تعیین می کند این خط را دوباره به وسیله مزایده به فروش برساند و پس از تهاتر بدهی مشترک باقی مبلغ خط را به وی بازگرداند.


 

مقررات عمومی:


 


۱ –هنگامی که بدهی مشترک به مهلت قطع خط برسد دارنده پروانه نمی تواند خطوط دیگر این مشترک را قطع نماید و یا به خاطر تاخیر در پرداخت بدهی نمی توانند از وی خسارت بگیرند.


 ۲ هنگامی که مشترک قبل از تخلیه خط و جمع آوری آن بدهی را پرداخت کند این اپراتور باید خط مشترک را حفظ نماید.


۳ براساس تعرفه های وضع شده زمانی که مشترک اقدام به پرداخت بدهی قبل از جمع آوری و تخلیه خط تلفن کند، اپراتورها می توانند برای وصل مجدد این هزینه را براساس تعرفه های تعریف شده دریافت نمایند.


۴ – هنگامی که خط مشتری تخلیه و جمع آوری میشود او باید نسبت به درخواست جدیدی برای دریافت خط به اپراتور اقدام نماید و هزینه اتصال و خرید یک سیم کارت جدید را پرداخت کند.


 ۵ اپراتور یا دارنده پروانه باید نسبت به قرارداد تنظیم شده بین خود و مشترکش مسئول باشد و تمامی موارد را رعایت کند و اگر این قرارداد نیاز به اصلاح دارد، آن را با هماهنگی مشترکش اصلاح نماید.


۶ –اپراتورها باید مشترکین خود را نسبت به نحوه عملکردشان و حق و حقوقی که دارند آگاه سازند


فرایند قطع یکطرفه: به این نحو است که مشترک فقط قادر به دریافت پیامک و تماس می باشد و امکان برقراری تماس با هر خطی به غیر از خطوط اضطراری برای وی وجود نخواهد داشت.


فرایند قطع دوطرفه: مشترک به غیر از برقراری تماس با خطوط اضطراری نمی تواند هیچ تماسی برقرار کند یا دریافت نماید.


فرایند سلب امتیاز: در این قسمت مشترک حق امتیاز استفاده از شماره اش سلب شده و مجوز حضور وی در شبکه لغو خواهد شد و در نهایت اپراتور ها می توانند این شماره را به اشخاص دیگری واگذار نمایند.


روش‌های مختلف اطلاع رسانی به مشترک: اپراتورهای همراه باید با استفاده از وسایل مختلف ارتباطی مانند افزایش یا کاهش اعتبار، میزان اعتباری که باقی مانده و وضعیت اعتبار و همچنین قطع دوطرفه یا یک طرفه بودن به مشترکین خود اطلاع دهند که این کار را باید بدون دریافت هزینه ای انجام دهند. ا


 

مقررات استفاده از سیم کارت اعتباری:


 


زمانی اجازه حضور مشترک در داخل شبکه و استفاده از خدمات داده می شود که او ثبت نام کرده باشد.


هنگامی که اعتبار مشترک به پایان می رسد، اپراتور باید نسبت به اطلاع رسانی قطع یک طرفه شماره مشتری اقدام نماید.


 

هنگامی که مشترک تراکنشی در یک بازه سه ماهه نداشت:


 


الف) اگر مشترک سه ماه فعالیت و تراکنش نداشت اپراتور یا دارنده پروانه می تواند زمانی که خط دارای اعتبار بود، ابتدا اطلاع رسانی کرده و سپس به ازای هر یک ماه حداکثر 20 دقیقه مکالمه را از اعتبار وی در جهت جبران هزینه های نگهداری شبکه و ارتباطات از مشترک کم کند و بعد از این اتفاق مشترک می تواند از باقی مانده اعتبار خود استفاده نماید.


ب) هنگامی که مشترک اعتبار ریالی نداشته باشد این اپراتور می تواند بعد از اینکه اطلاع رسانی را انجام داد این خط را به صورت دوطرفه قطع کند.


همواره آخرین تراکنش مشتری مبنای این بازه سه ماهه محسوب می شود و به وی بابت هر تراکنش سه ماه زمان داده می شود.


هنگامی که مشترک تراکنشی ثبت نکرد دارنده پروانه می تواند از اعتباری وی در جهت جبران هزینه ها، کسر کند.


دارنده پروانه باید تماس با خطوط اضطراری را برای مشترکینی که در وضعیت قطع یک طرفه یا دوطرفه قرار دارند برقرار کرده ولی مجاز است سیار خدمات را برای مشترک غیرفعال کند.


در زمانیکه وضعیت خط به صورت قطع دوطرفه است دارنده پروانه موظف است که شماره مشترک را تا زمانی که امتیاز وی سلب می شود، حفظ کند.


اپراتور ها و دارندگان پروانه موظف اند که هرگونه اطلاعاتی را که مربوط به ثبت نام و یا غیرفعال کردن، قطع یک طرفه و دوطرفه و رنهایت سلب امتیاز را در قراردادی که با مشتری تنظیم می کنند، ارائه دهند.


 


منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


 

اقبال بد گوشیهای هوشمند خانواده گلکسی s21 سامسونگ

اقبال بد گوشیهای هوشمند خانواده گلکسی s21 سامسونگ


درست است که کیفیت بالای گوشی های سامسونگ و هوشمند بودن این کمپانی در احساس نیاز مردم و بازار همیشه این برند را در صدر جدول ها قرار داده است اما  وقتی مردم توان خرید نیازهای خود را نیز نداشته باشند مهم نیست که چقدر برندها خوب عمل کرده باشند چراکه مسئله ی مردم خوب یا بد بودن نیست بلکه توان ضعیف اقتصادیشان است 

عیت برخلاف انتظارات بود و فروش این محصول با وجود مشخصات فنی قدرتمند، از نسل قبلی این سری ؛ با استقبال کمتری مواجه شد.

 طبیعتا عرضه سری گلکسی اس 20 سامسونگ، در ابتدای همه گیری کرونا تاثیر اقتصادی شدیدی بر فروش این محصول داشته است و فروش پایین آن را نسبت به گلکسی اس 10 توجیه می کند، ولی مقایسه آمار فروش اس 21 در برابر دو نسل قبلی این خانواده بسیار ناامید کننده خواهد بود.

با نگاهی اجمالی به آمار فروش، می توان دریافت که گلکسی اس 21 ، بدترین میزان فروش در میان پرچمداران سامسونگ را در سال های اخیر داشته است.به نظر می رسد، تداوم همه گیری کرونا و شرایط نامساعد اقتصادی بر بازار فروش مدل های اس 21 بسیار زیاد بوده است، به طوری که قیمت ارزان تر و ظاهر زیباتر این گوشی های هوشمند نیز، نتوانست کاربران را به خرید این محصول ترغیب کند.

شرکت سامسونگ امیدوار به جبران این شرایط در ماههای آینده می باشد. طبیعتا، با توجه به رونمایی این شرکت، از پرچمداران جدید، گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3، افت تدریجی فروش سری گلکسی اس 21 امری بدیهی است.

آمار فروش سه سری اخیر از خانواده گلکسی اس در شش ماه نخست عرضه:

 

گلکسی اس 10 : 25.5 میلیون دستگاه

گلکسی اس 20 : 17 میلیون دستگاه

گلکسی اس 21 : 13.5 میلیون دستگاه

 


 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

چگونه حافظه ی گوشی خود را بیشتر کنیم

چگونه حافظه ی گوشی خود را بیشتر کنیم

همان قضیه که خرید رم و انتقال فایل ها به پی سی یکی از کسالت بار و زجر آورترین کارها برای تمامی ما است نشان میدهد که هنگام خرید تلفن همراه باید به حافظه ی داخلی اش  به اندازه ی  آیتم هایی مانند قدرت باتری کیفیت دوربین و… اهمیت داد اما شاید باورش برایتان سخت باشد که حافطه ی گوشی را نیز میتوان تقویت کرد

از فضای ابری استفاده کنید

 

اسکای درایو، گوگل دراپ باکس و وان درایو مایکروسافت ، سرویس های امنی هستند که شما می توانید به صورت رایگان برای انتقال و ذخیره سازی اطلاعات از آن استفاده کنید و همیشه و همه جا در صورت اتصال به اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. این روش مطمئن و جدید نه تنها فضای مناسب و مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه به شما کمک می کنددر صورت گم شدن؛ خراب یا فرمت شدن گوشی نیز دیگر نگران از دست دادن فایلها نباشید. 

استفاده از کارت حافظه

 

بیشتر گوشی های هوشمند قابلیت نصب یک حافظه جانبی را دارند، یعنی می توانید با اضافه کردن یک کارت، حافظه گوشی را تا چند گیگابایت افزایش دهید. کارت حافظه یا Memory Card به عنوان یک دیسک اضافه برای گوشی هوشمند شما عمل می کند. استفاده از Micro SD Card یا همان کارت حافظه، یک روش مفید برای افزایش ذخیره سازی در تلفن همراه است که در صورت بروز هر گونه اتفاق به محافظت از محتوی گوشی هوشمند شما می پردازد. فقط قبل از خرید لازم است به چند نکته توجه کنید:

 در حال حاضر،در بازار کارت های حافظه دو تا بالاتر از 128 یافت می شود، ولی لازم است که شما قبل از خرید به این نکته که گوشی هوشمند شما تا چه میزان از حافظه جانبی پشتیبانی میکند؛

خرید گوشی هایی با حافظه زیاد

 

یکی از مهمترین تفاوت گوشی های هوشمند امروزی با نسل قدیم تلفن های همراه، حافظه داخلی آن می باشد. با توجه به تفاوت کارکردهای گوشی های امروزی؛ تولید کنندگان ظرفیت داخلی گوشی ها را افزایش داده و حافظه داخلی گوشی ها از 32 به 64 ، 128 و 256 گیگابایت افزایش یافته است. گوشی های جدید از حافظه داخلی،RAM، و کارت حافظه بالایی برخوردارند و امکان نصب برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف را به کاربر می دهند.

پیشنهاد می شود در صورتی که قصد تعویض یا خرید گوشی را دارید به سراغ گوشی های هوشمند با حافظه زیاد بروید. با توجه به گران بودن این نوع از گوشی ها، نسل های جدید گوشی های هوشمند شیائومی؛ که از لحاظ کیفیت قابل رقابت با سامسونگ و هواوی بوده و ازقیمت مناسب تری برخوردار می باشند، توصیه می شود.

 


 

توجه کنید:

 

با توجه به این که گوشی های هوشمند موجود در بازار از کارت حافظه هایی با کلاس استاندارد بالای 4 پشتیبانی می کنند، توصیه می شود از کلاس استاندارد گوشی خود آگاهی پیدا کنید .

نکته مهم دیگر؛ سرعت انتقال داده در کارت حافظه می باشد و ارتباط مستقیمی بین سرعت داده و زمان انتقال آن وجود دارد. در حال حاضر کارت حافظه هایی با سرعت 80 MBps و 120 MBps در بازار موجود است.

 

پاک کردن اپلیکیشن ها و حافظه پنهان گوشی

 

بی شک در همه گوشی های هوشمند برنامه ها و اپلیکیشن هایی وجود دارد که از زمان نصب تا کنون حتی یک بار مورد استفاده قرار نگرفتند، پاک کردن حافظه گوشی از این برنامه و اپلیکیشن ها، می تواند یک راهکار مفید برای افزایش حافظه گوشی باشد. برنامه هایی که به طور معمول در زمان خرید گوشی نصب می شوند، ولی شما به ندرت از آنها استفاده می کنید، نیز در این گروه قرار می گیرند.

گوشی های هوشمند، قسمتی تحت عنوان حافظه پنهان دارند که تقریبا همه عکس ها، فیلم و.... در آنجا ذخیره می شود و معمولا بخش قابل توجهی از ظرفیت ذخیره سازی گوشی را اشغال می کند.در تنظیمات گوشی بخشی با عنوان Storage در نظر گرفته شده که از ناحیه Setting قابل دسترسی می باشد. حجمی که در بخش Storage می بینید مربوط به خود برنامه، دیتا برنامه و کش (cache) می باشد، با پاک کردن این بخش حافظه گوشی خود را افزایش خواهید داد.

 

خرید هارد اکسترنال

 

خالی کردن گوشی از تمامی اطلاعات اضافی و انتقال آنها به حافظه خارجی یک راهکار مطمئن و محبوب در بین کاربران می باشد. استفاده از هارد اکسترنال با ظرفیت بالا به شما کمک می کند تا با انتقال عکس ها ، فیلم ها و فایل های غیر ضروری، حافظه گوشی را خالی کنید.

فقط در زمان خرید هارد ، به دنبال یک هارد پر قدرت با حافظه بسیار زیاد و سرعت انتقال بالا باشید. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال که از ظرفیت های مختلف و سرعت بالایی برخوردار است، پیشنهاد ما می باشد.

 

استفاده از USB OTG

 

کابل های OTG یک کابل ساده با دو سر USB است که به تلفن همراه نصب شده و برای افزایش حافظه گوشی می توان از آن بهره برد. شما با استفاده از این وسیله ارزان، فلش مموری خود را به موبایل متصل می کنید و اطلاعات داخل گوشی را به فلش انتقال می دهید و حافظه گوشی خود را خالی می کنید.

 


 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



امداد از طریق گوشی های هوشمند

امداد از طریق گوشی های هوشمند

گوشی های هوشمند از ابتدای ورودشان به زندگی افراد تبدیل شدن به اعتیاد برای آنها ضرر های زیادی رو به جامعه ی انسانی زدند از ضررهای معنوی وارد شده وسط آنها میتوان به کمرنگ شدن کانون خانواده ها اشاره کرد که دیگر افراد ترجیح میدهند به جای اینکه وقت خود را با خانواده ی خود بگذرانند سرشان در گوشی های هوشمند خود قرار دهند به گشت و گذار داخل شبکه های اجتماعی مشغول شوند همچنین این گوشی ها آسیب های فیزیکی زیادی نیز به افراد وارد کرده اند برای مثال آسیب هایی که به مهره های گردن و یا چشم ها وارد میشود تقریبا جبران ناپذیر است از این رو گویی گوشی های هوشمند در پی جبران آن برامده باشند یک سری امکانات پزشکی را در اختیار کاربران خود قرار داده اند که به بررسی آنها می پردازیم 

 

قابلیت SOS اضطراری

 

درخواست وضعیت اضطراری، قابلیتی است که امروزه بسیاری از تولید کنندگان تلفن های همراه، نسبت به اضافه کردن آن به رابط کاربری خود اقدام کرده اند. گزینه ای که به کاربر این امکان را می دهد تا در شرایط اضطراری (ربوده شدن) در خواست کمک کند.

برای استفاده از این قابلیت کافیست در مواقع اضطراری با نگه داشتن یا کلیک بر روی دکمه تلفن همراه، به مخاطبینی که از قبل انتخاب کرده اید، یک پیام اضطراری با بیان موقعیت مکانی و وضعیت شما ارسال گردد. بعد از آن، تلفن همراه شما به صورت خودکار شناسه پزشکی شما را نشان می دهد و باز کردن قفل با صورت یا اثر انگشت را غیر فعال می کند. در این زمان تلفن همراه هوشمند شما فقط پین کد یا رمز عبور را برای باز کردن قفل قبول می کند.

 

شناسه پزشکی

 

فرض کنید که در موارد اضطراری مانند: حادثه یا آسیب دیدگی قرار گرفته اید و قادر به استفاده از تلفن همراه یا دادن اطلاعات به کسی نباشید، چه اتفاقی برای شما می افتد؟ حال اگر شما جزء افرادی باشید که از داروی خاصی استفاده می کنید یا آلرژی دارید و... در لحظات اضطراری چگونه می شود بیشترین کمک را به شما کرد؟

قابلیت Medical ID یا شناسه پزشکی به کاربران این اجازه را می دهد تا اطلاعات مهم مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه شماره تماس ضروری در اختیار مراکز اورژانسی قرار دهند. ویژگی که بسیار برای کودکان، بیماران روانی، کسانی با قابلیت گم شدن ، مبتلایان به بیماری های مزمن مانند صرع و غش مناسب می باشد.

 ایجاد شناسه پزشکی راهی سریع و مطمئن برای ارائه اطلاعاتی نظیر نام، وزن، قد، نوع گروه خونی ،حساسیت های شدید، بیماری های مزمن، داروهای مصرفی و... به متخصصان پزشکی و سایر افراد است.

 این قابلیت که امکان دسترسی به آن ، بدون باز کردن قفل تلفن همراه وجود دارد، در همه گوشی ها موجود می باشد و در مواقع ضروری کمک می کند که افراد اطلاعات مهم پزشکی شخص حادثه دیده را در اختیار پلیس یا مراکز پزشکی قرار دهند. کشورهای جهان برای تماس های اضطراری با پلیس و اورژانس شماره های مختلفی دارند که در ایران شماره های 110 برای پلیس و 115 برای اورژانس می باشد.

در قسمت شناسه پزشکی امکان تماس اضطراری با با شماره تلفن کسی که در این قسمت ذخیره شده، در حالت قفل وجود دارد. این قابلیت که بسیار برای کودکان یا کسانی که آلزایمر دارند مفید می باشد، به دیگران این امکان را می دهد تا با تماس با یکی از مخاطبینی که کاربر انتخاب کرده ، آنها را از نگرانی نجات دهد.

 

 

نحوه فعال سازی شناسه پزشکی

 

·        ابتدا نرم افزار Health یا سلامت را باز کرده و بر رویMedical ID یا شناسه پزشکی کلیک کنید.

·        در این قسمت باید اطلاعات اصلی مربوط به سلامتی خود را وارد کنید. نوع این اطلاعات امکان دارد در هر گوشی هوشمند متفاوت باشد.

·        با استفاده از علامت + می توانید شماره مخاطبانی که تمایل دارید در مواقع اضطراری با آنها ارتباط برقرار کنید را اضافه کنید.

·        توصیه می شود عبارت Show When Lock یا نمایش در زمان قفل بودن را نیز فعال کنید تا در زمان قفل گوشی نیز امکان استفاده از شناسه پزشکی شما برای دیگران وجود باشد.

·        در نهایت با تپ روی دکمه Done تنظیمات را ذخیره نمایید.

 در گوشیهای آیفون 8 و بعد از آن؛ لازم است تا کاربر در قسمت Emergency SOS گزینه Call With Side Button را فعال کند تا در مواقع اضطراری با 5 بار فشار دادن دکمه پاور، با شماره ای که در Medical ID انتخاب کرده است، تماس بگیرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز